۰ نفر

2.8میلیون زائر اربعین از کشور خارج شدند

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 387941
2.8میلیون زائر اربعین از کشور خارج شدند

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آغاز سفر بازگشت زائران اربعین گفت: تا کنون دو میلیون و ۸۱۴ هزار نفر از کشور خارج شدند به عتبات عالیات عزیمت کردند.

به گزارش رادیو اربعین، احمد محمدی فر با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: در این مدت دو میلیون و ۸۱۴ هزار  زائر اربعین از کشور خارج شدند و به سمت عتبات عالیات عزیمت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی بابیان اینکه در این مدت ۹۵۳ هزار نفر از زائران از سفر اربعین بازگشتند، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی در عراق حضور دارند و با توجه به افزایش بازگشت زائران اربعین از سفر، این جمعیت در روزهای آتی  کاهش می یابد.

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه حمل‌ونقل زائران، تغذیه و اسکان موقت در شهرهای مرزی ازجمله تمهیدات ویژه‌ای است که در این راستا اندیشیده شده است، افزود: مرز مهران پرترافیک و پرتراکم‌ترین مرز خروجی کشور است.

محمدی فر بابیان اینکه اتوبوس‌های مسافربری در مرزها و پایانه‌ها مستقر هستند، گفت: تا کنون مشکلی در حوزه حمل‌ونقل زائران از مرزها به سمت شهرهای محل سکونتشان وجود نداشته است.