۰ نفر

مسافت مراکز استان‌ها با مرزهای عراق چقدر است؟

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 386221
مسافت مراکز استان‌ها با مرزهای عراق چقدر است؟

در جدول زیر مسافت مراکز استان‌ها تا پایانه‌های مرزی مهران، مسافت مراکز استان‌ها تا پایانه‌های مرزی چذابه و مسافت مراکز استان‌ها تا پایانه‌های مرزی شلمچه را مشاهده می‌کنید.

01

به گزارش اقتصادآنلاین، غالب زائران از مسیرهای مرزی چهارگانه (مهران، شلمچه، خسروی و چزابه) تردد خواهند کرد که به همین منظور فاصله مسیرهای زائران مشخص شده است.

فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات عراق به شرح ذیل است:

*مرز مهران

مهران تا کوت: 82 - مهران تا دیوانیه : 227 - مهران تا حله : 238 - مهران تا بغداد : 255 - مهران تا نجف : 303 - مهران تا کربلا:279 - مهران تا کاظمین: 283 - مهران تا سامراء : 444 - مهران تا سید محمد: 409 - مهران تا طفلان مسلم : 272

*مرز خسروی

خسروی تا کوت : 341 - خسروی تا دیوانیه : 395 - خسروی تا حله : 305 - خسروی تا بغداد : 190 - خسروی تا نجف : 380 - خسروی تا خانقین : 10 - خسروی تا مقدادیه : 102 - خسروی تا بعقوبه : 130-  خسروی تا کربلا: 315 - خسروی تا کاظمین : 203 - خسروی تا سامراء: 326 - خسروی تا سید محمد:291 - خسروی تا طفلان مسلم : 281

*مرز شلمچه

شلمچه تا بصره : 20 - شلمچه تا نجف 460 - شلمچه تا کربلاء 549 - شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر - نجف تا کربلا: 78 - نجف تا بغداد : 161 - نجف تا بصره : 467 - نجف تا حله : 61 - نجف تا رمادی :271 - نجف تا بعقوبه : 227- نجف تا دیوانیه : 75 - نجف تا کاظمین : 180 - نجف تا سامراء: 287 - نجف تاسید محمد: 249 - نجف تا طفلان مسلم : 116

کربلا تا بغداد : 108 - کربلا تاکوت :197 - کربلا تا حله :42 - کربلا تا رمادی : 218 - کربلا تا بعقوبه : 184 - کربلا تا دیوانیه :144 - کربلا تا بصره : 524 - کربلا تا کاظمین : 115 - کربلا تا سامراء: 220 - کربلا تا سید محمد:184 - کربلا تا طفلان مسلم :38

سامراء تا بغداد : 110 - سامراء تا سید محمد 53

چگونه خود را به استان ایلام و مرز مهران برسانیم؟

استان ایلام در غرب کشور با استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان همسایه است و از طریق این سه استان می‌شود خود را به استان ایلام و مرز مهران رساند؛ البته معمولاً بیشتر زائران از طریق استان کرمانشاه خود را به استان ایلام می‌رسانند.

از استان کرمانشاه می‌توان از دو طریق شهرستان چرداول و شهرستان ایوان خود را به استان ایلام رساند و ازآنجا به مرز مهران رفت، همچنین از طریق استان لرستان از طریق شهرستان‌های چرداول و شهرستان دره شهر نیز می‌توان به شهر ایلام و بعد مهران تردد کرد.

از طریق استان خوزستان نیز می‌توان خود را به واسطه شهرستان دهلران به‌طور مستقیم وارد شهرستان مهران شد.

البته از شهر ایلام به سمت شهرستان مهران علاوه بر مسیر ایلام به مهران که از طریق صالح‌آباد انجام می‌شود می‌توان از طریق ایلام-ملکشاهی-مهران به مرز نیز رسید.

مسیرهای برای رسیدن به مرز مهران

۱- کرمانشاه-اسلام آباد-ایوان-ایلام-مهران، ۲-کرمانشاه-حمیل، سرابله-ایلام-مهران، ۳-خرم آباد-کوهدشت-سرابله-ایلام-مهران،۴-خرم آباد-دره شهر-بدره-ایلام-مهران، ۵-خوزستان-اندیمشک، دهلران-مهران

زائران می‌توانند با توجه به استان‌های محل سکونت در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور از نزدیک‌ترین مسیر به استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان وارد استان ایلام شوند.

زائران حتماً با تجهیزات کامل و لباس گرم به ایلام سفر کنند

استان ایلام دارای یک فرودگاه در مرکز استان است و معمولاً به دلیل محدودیت‌های پروازی و همچنین نبود راه‌آهن، زائران بیشتر از طریق زمینی وارد استان می‌شوند که به دلیل کوهستانی بودن جاده‌های استان حتماً زائران توجه داشته باشند با تجهیزات کامل به استان سفر کنند.

به زائران توصیه می‌شود با توجه به سردسیر بودن استان ایلام بالباس‌های گرم به استان سفر کنند و تا حد امکان با توجه به ترافیک چند روز قبل از روز اربعین و با وسایل عمومی خود را به استان و مرز مهران برسانند.

شماره تماس‌های ضروری در استان ایلام

پایانه ایلام: ۰۸۴۳۲۲۲۷۳۹۰، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام: ۰۸۴۳۳۳۳۱۸۲۲، اطلاعات پرواز فرودگاه ایلام: ۰۸۴۳۲۲۳۶۸۰۱ و ۰۸۴۳۲۲۳۶۸۰۰، گمرک استان ایلام: ۰۸۴۳۸۲۲۲۹۲۴، فرمانداری مهران: ۰۸۴۳۸۲۲۲۵۰۵، هواشناسی استان ایلام: ۰۸۴۳۳۳۳۱۹۶۰، شهرداری مهران: ۰۸۴۳۸۲۲۲۴۶۱، اداره راه و شهرسازی استان ایلام: ۰۸۴۳۳۳۳۸۰۰۱

زائران حتما به نرخ کرایه ها توجه کنند که از برای این کار می توانند از سازمان حمل و نقل و پایانه های استان ایلام اطلاعات کسب کنند چراکه بعضا تخلفاتی در مورد اضافه کردن کرایه ها مشاهده می شود.

کرایه پارک خودرو در مرز مهران چقدر است؟

به گفته شهردار مهران پارکینگ بزرگ اربعین با ظرفیت پارک ۴۰ هزار خودرو در ورودی شهر مهران بازگشایی شده است که می‌طلبد زائران خودروهای خود را در پارکینگ بزرگ اربعین، پارکینگ برکت و دیگر پارکینگ‌های عمومی سطح شهر پارک کنند. کرایه مصوب پارک خودرو در پارکینگ اربعین در مرز مهران برای تمام روزهای توقف ۵۰۰ هزار ریال است.

نقشه راهنمایی مرز شلمچه تا نجف اشرف

نقشه راهنمایی مرز شلمچه تا نجف اشرف

نقاط مجهز به وای فای در پیاده روی اربعین اعلام شد

معاون وزیر ارتباطات لیست نقاطی که در آنها خدمات اینترنت رایگان در مسیر نجف به کربلا را به شرح ذیل اعلام کرد:

موکب حضرت زهرا (نجف، ثوره العشرین، ابتدای مسیر)

مسجد و مقبره الحکیم (نجف، زیر پل ثوره العشرین اول مسیر)

عمود ٢٠٢ موکب امام خمینی

عمود ٢٨٦ موکب امام رضا

عمود ٣٠٩

عمود ٤٦٠ موکب احباب الزهرا

عمود. ٥٤٨

عمود ٧٠٧ موکب امام رضا

عمود ٨٢٨ موکب صاحب الزمان

عمود ٩٥٣ موکب شهید الله

عمود ١١٢٠ موکب خدام الحسین

عمود ١٢٢٢ #فناوری

هر استان با مرز عراق چقدر فاصله دارد؟

مرز مهران با مرکز استان چقدر فاصله دارد؟

مرز چذابه با مرکز استان چقدر فاصله دارد؟

مرز خسروی با مرکز استان چقدر فاصله دارد؟

فاصله مرز عراق با مرکز استان چقدر است؟  فاصله مرز عراق با تهران چقدر است؟ فاصله مرز چذابه با تهران چقدر است؟ فاصله مرز مهران با تهران چقدر است؟ فاصله مرز خسروی با تهران چقدر است؟ فاصله مرز شلمچه با تهران چقدر است؟ فاصله مرکز استان با مرز چذابه چقدر است؟ فاصله مرکز استان با مرز خسروی چقدر است؟ فاصله مرکز استان با مرز مهران چقدر است؟ فاصله مرکز استان با مرز  شلمچه چقدر  است؟

فاصله با مرز چذابه، فاصله چذابه تا نجف، فاصله چذابه تا کربلا

فاصله با مرز خسروی، فاصله خسروی تا نجف، فاصله خسروی تا کربلا

فاصله با مرز مهران، فاصله مهران تا نجف، فاصله مهران تا کربلا

فاصله با مرز شلمچه، فاصله شلمچه تا نجف، فاصله شلمچه تا کربلا

فاصله تهران با شلمچه، فاصله تهران با مهران، فاصله تهران با خسروی، فاصله تهران با چذابه

بلیط اتوبوس مهران، بلیط اتوبوس چذابه، بلیط اتوبوس شلمچه، بلیط اتوبوس کربلا، بلیط اتوبوس نجف

خرید بلیت مهران، خرید بلیت چذابه، خرید بلیت شلمچه، خرید بلیت کربلا، خرید بلیت نجف

اربعین ۹۸ ، ثبت نام اربعین، ثبت نام اربعین ۹۸، پیاده روی اربعین

کرایه چذابه تا نجف، مرز چذابه کجاست، مرز چذابه، کرایه چذابه تا کربلا