۰ نفر

هشدار پلیس فتا درباره سوءاستفاده از گذرنامه زائران اربعین

۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 385798
هشدار پلیس فتا درباره سوءاستفاده از گذرنامه زائران اربعین

​سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به مسافران کربلای معلی در ایام اربعین توصیه کرد: مراقب سودجویانی که با ترفند خرید یا اجاره پاسپورت اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می کنند، باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اظهارداشت : در این ایام شاهد انتشار اخباری با موضوع خرید و اجاره پاسپورت و یا کد فراگیر در فضای مجازی هستیم ، اخباری که می‌تواند زمینه کلاهبرداری از مسافران را فراهم آورد. 

وی افزود: برخی از افراد سودجو با توجه به محدودیت‌های موجود جهت ورود گوشی‌های تلفن همراه اقدام به خرید یا اجاره پاسپورت‌های مسافران زیارتی و یا خرید "کد فراگیر" نموده و از آن طریق اقدام به وارد کردن گوشی‌های هوشمند می‌ کنند.

445.png

444.png
سرهنگ رجبی تاکید کرد: از آنجایی که با استفاده از مشخصات ذکر شده در گذرنامه می‌توان کالاهای موجود در گمرگ را آزاد کرد لذا افراد سودجو با ترفند وارد کردن یک گوشی، دیگر کالاهای خود را نیز با نام مسافر از گمرک آزاد می‌کنند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به زائرین عزیز توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورید چرا که کالاهای وارد شده به کشور با نام و مشخصات ذکر شده در گذرنامه، وارد کشور شده و می‌‌‌تواند برای شما عواقب دیگری داشته باشد.