۰ نفر

قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبر: 376797
قیمت بلیت هواپیما کاهش می‌یابد

مقام مسؤول سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است به دلیل کاهش نرخ ارز و کاهش هزینه‌های ارزی آنها، قیمت‌های جدید بلیت را محاسبه و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا جعفرزاده با اشاره به اینکه درصدی از هزینه‌‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است،‌ اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است به دلیل کاهش نرخ ارز، نسبت به ارزیابی مجدد قیمت بلیت هواپیما و کاهش آن، اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: لازم است شرکت‌های هواپیمایی پس از بررسی‌های کارشناسی، توافق و تعیین نرخ‌ها، نسبت به اعلام قیمت‌های جدید به سازمان هواپیمایی کشوری در اسرع وقت اقدام کنند.

جعفرزاده ادامه داد: ملاک قیمت جدید بلیت هواپیما همان نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی تعیین و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌کنند. 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ تعیین‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی و یا آژانس‌ها‌ خلاف است و با هرگونه تخلف مراکز فروش در این زمینه برخورد خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه قطعا نباید به گونه‌ای باشد که بخواهیم از منابع عمومی برای پروازها استفاده کنیم، بیان کرد: دامنه نرخ‌های بلیت هواپیما از تیرماه 97 که تعیین شد تاکنون تغییر نکرده است.

جعفرزاده گفت: با کاهش نرخ ارز، به تناسب هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی هم کاهش می‌یابد و بدین ترتیب این در نرخ بلیت هم مؤثر است و به کاهش قیمت بلیت هواپیما می‌انجامد.

وی با بیان اینکه بررسی نرخ‌‌های جدید در کوتاه‌مدت انجام خواهد شد، گفت: طی عملیات کارشناسی، دامنه نرخ‌های جدید مشخص و روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع مردم قرار می‌گیرد. 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ‌ارتقای ایمنی و رعایت ایمنی از مصادیقی است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مدام به شرکت‌ها تأکید می‌شود‌.