۰ نفر

جاذبه‌هایی از آنتالیا که تاکنون چیزی از آن نشنیده‌اید!!!!

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبر: 375105
جاذبه‌هایی از آنتالیا که تاکنون چیزی از آن نشنیده‌اید!!!!

در مورد شهر آنتالیا و جاذبه های گردشگری آن مطالب و عکس های فراوانی منتشر شده و افراد زیادی همه ساله در تور آنتالیا شرکت می کنند تا از این مناظر و جاذبه ها دیدن کنند . البته این جاذبه ها و امکانات بسیار زیبا و در خور ستایش است ولی سلیقه توریست ها در انتخاب مکانهایی که بازدید می کنند ، بسیار متفاوت است .

جاذبه

برخی از افراد از شلوغی شهر و هرچه در ان است بیزار هستند ، حال این شهر آنتالیا باشد یا تهران ، برایشان فرقی نمی کند . چنین توریست هایی علاقمند به رفتن به کوهستان ها ، جنگل ها ، روستاها و مناطقی هستند که دارای یک فضای ساکت و بکر باشد.

در این مقاله سعی ما بر این است که مناطقی از آنتالیا را به شما معرفی کنیم که گردشگران معمولی به آنجا نمی روند .  حتی مردم بومی هم ترجیح می دهند این مکان ها ناشناخته باقی بماند . راستی اگر مقصدتان چنین مناطقی باشد قیمت تور آنتالیا برایتان ارزان تر هم تمتم می شود.

از صخره Güver آنتالیا چیزی می دانید؟

جاذبه

این صخره که با نام Güver Canyon نیز شناخته می شود ، در منطقه  دوسم التی  آنتالیا واقع شده است.  این دره که در میان صخره های کارستی ( چین خوردگی ها و از نوع سنگ رسوبی)  شکل گرفته است ، دو کیلومتر طول ، تقریباً 30 متر عرض و 115 متر ارتفاع دارد.  نظرات متفاوتی در مورد این دره وجود دارد که تصور می شود طی 1 میلیون سال شکل گرفته است .  

چه جاذبه های دیگری در این دره یافت می شود؟

در این مکان ، پارک طبیعت گورور کانیون و منطقه توسعه حیات وحش Düzlerçamı ، که در زمینی به مساحت 4044 هکتار تأسیس شده است ، تنها مکانی است که گوزن ها در آن به طور طبیعی زندگی می کنند.  در دره عمیق و باریک ، جایی که هیچ اقامتگاهی در آن وجود ندارد ، دیدگاه های زیادی وجود دارد.  پوشش گیاهی باشکوه و گونه های جانوری که از این منطقه دیده می شود ، قاب هایی بدیع را برای عکاسان ارائه می دهد .

اهل غار نوردی هستی؟؟

آنتالیا دارای غارهای زیادی است که گردشگرانی که  تور آنتالیا ثبت نام می کنند  اکثرا از آن بازدید می کنند، ولی برخی از غارها کمتر شناخته شده هستند.  شاید دسترسی به آنها سخت تر بوده  یا در مناطق دور افتاده تری باشند ، به هر حال برای افراد طبیعت گرد این یک فرصت است تا سکوت بکر را تجربه کنند .

جاذبه

از غار تیلکیلر چیزی شنیدی؟؟

یکی از مناطق جذاب ناشناخته در آنتالیا ، غار تیلکیلر است که برای اولین بار در اویامپانار کشف شد.  طول کلی این غار 7 کیلومتر بوده و یکی از زیبایی های طبیعی است که موفق شده نام جدید خود را اعلام کند.  

این واقعیت که این پدیده با بالا آمدن سطح آب ایجاد شده به ارزش علمی آن می افزاید.  این غار دارای با استالاکتیت ها و استالاگمیت کاملاً چشمگیر بوده ، که مورد علاقه بسیاری از غارنوردان و حتی افراد معمولی است .

دیدن آبشارهای اوکانسو را ازدست ندهید .

آبشارهای اوکانسو در دهکده آکاپانار در 60 کیلومتری آنتالیا یک بهشت پنهان است.  آبشارها که در فصل زمستان و بهار از آب شدن برف ها تغذیه می شوند مورد توجه دوستداران طبیعت قرار گرفته است.  

در کل دو آبشار 70 متری ، و یک آبشار 51 متری در این منطقه وجود دارد.   شاید ایده خوبی باشد که در اطراف درختان کاج قدم بزنید و از تماشای این آبشارها لذت ببرید.  شنا در آبهای خنک آبشارها نیز بسیار لذت بخش است. اگر اهل طبیعت گردی هستید با شرکت در تور آنتالیا از چنین مکان هایی بازدید کنید .

جاذبه

صخره نوردی را در ترکیه تجربه کنید .

 Geyikbayiri   بزرگترین منطقه کوهنوردی ورزشی در ترکیه است .  این غار در فاصله 25 کیلومتری شهر پر رفت و آمد توریستی آنتالیا واقع شده است ، بیشتر صخره نوردان  و کوهنوردانی که از این مناطق استفاده می کنند ، توریست ها هستند!

در کل بیش از 850 مسیر صخره نوردی در قسمت شمالی و جنوبی قرار دارد . هنوز هم امکان توسعه مسیرها و بخشهای بیشتر وجود دارد! اکثر مسیرها یک پله هستند اما مسیرهای دو پله نیز وجود دارد.

اکثر مسیرها از 20 تا 35 متر طول دارند و چند مسیر نیز تا 50 متر می رسد . این صخره ها دارای غارهای تودر توی چشمگیر و جالب توجه هستند و بهانه بسیاری از اروپایی ها برای شرکت در تور آنتالیا می باشد.

جاذبه

اگر علاقمند به کوهنوردی هستید و مایلید به کوهستان های ترکیه سفر کنید ، می توانید در تور آنتالیای گشت نوید شرکت کنید.

گشت نوید: 22332753

https://gashtenavid.com