۰ نفر

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا:

مراقب کلاهبرداری با عنوان تورهای گردشگری باشید

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 363649
مراقب کلاهبرداری با عنوان تورهای گردشگری باشید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: مسافران برای تهیه بلیت به آژانس‌های مسافرتی معتبر مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که مدعی اجرای تور با هزینه‌های پایین هستند، خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ «محمدرضا اکبری» افزود: افراد سودجو و کلاهبردار با شروع تعطیلات تابستان از موقعیت سوءاستفاده کرده و برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود دفاتری را با عنوان دفاتر خدمات گردشگری در سطح شهر اجاره می‌کنند.

وی گفت: این افراد شیاد با اطلاع رسانی در فضای مجازی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، چاپ آگهی در مطبوعات یا سطح شهر، اقدام به تبلیغات فریبنده درباره «اعزام مسافران و گردشگران در فصل تابستان به شهرها و کشورهای مختلف از طریق تورهای گردشگری» می‌کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد: شهروندانی که تحت تأثیر تبلیغات این افراد شیاد قرار گرفته‌اند پس از ثبت نام و پرداخت وجه، نسبت به تهیه بلیت اقدام می‌کنند اما پس از مراجعه به فرودگاه یا ایستگاه راه آهن متوجه جعلی بودن بلیت‌ها می‌شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به تعطیلی و متواری شدن متهمان این شیوه کلاهبرداری تاکید کرد: مسافران برای تهیه بلیت به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز لازم را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده، مدعی اجرای تور با هزینه‌های پایین هستند، خودداری کنند.

وی از مسافران خواست برای اخذ ویزا شخصاً با ارائه گذرنامه به سفارتخانه‌ها و مراکز رسمی معتبر مراجعه کنند.