۰ نفر

آشنایی با خطوط هوایی اتریشی

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 361815
آشنایی با خطوط هوایی اتریشی

در سال‌های اخیر قدرت انتخاب مسافران ایرانی برای سفر با ایرلاین‌های مطرح دنیا بالا رفته است. شرکت‌های بزرگ هوایی، خطوط بسیاری را از مقصد ایران به دیگر نقاط جهان انجام می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین، بنابر اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک، با ورود ایرلاین‌های مختلف، ایرانی‌ها هم می‌توان از امکانات طرز اول جهان استفاده کنند و حس خوب یک پرواز را به دست آوردند. البته در این سال‌ها و با ایجاد بازار رقابتی ایرلاین‌های ایرانی هم عملکرد و هم سرویس مطلوبی را ارائه می‌دهند.

یکی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر جهان که پروازهای متعدد از تهران دارد؛ خطوط هوایی اتریشی است. اتریشی با ارائه فهرستی از بهترین‌ها، رضایت مسافران ایرانی را به دست آورده است.

با هواپیمای اتریشی آشنا شویم

هواپیمایی اتریشی، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اتریش است که مقرر اصلی آن در فرودگاه بین‌المللی شهر وین قرار دارد. اتریشی یا نام دیگر آن استرین یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هواپیمایی مشهور لوفت هانزا می‌باشد.

در سال 1957 با ادغام دو شرکت آستریا ایر و آسترین ایرویز، هواپیمایی اتریشی و یا آسترین ایرلاینز  تأسیس گشت. در سال 2008 دولت اتریش، از تصمیم فروش این ایرلاین به شرکت‌های خارجی خبر داد، که در سال 2009 شرکت آلمانی لوفت هانزا، اتریشی را از دولت این کشور خریداری کرد و در لیست زیرمجموعه‌های خود قرارداد.

در حال حاضر اتریشی دارای ناوگانی عظیم و طویل است. این هواپیمایی دارای 86 فروند هواپیمای مسافربری ست که  به شش شهر در اتریش و بیش از 120 شهر در 55 کشور پرواز دارد. لازم به ذکر است این شرکت عضو "استار الاینس" هم می‌باشد.

استار الاینس درواقع جز اولین و بزرگ‌ترین اتحاد شرکت‌های هواپیمایی جهان است که در حال حاضر 28 خطوط هوایی در سراسر جهان عضو آن هستند. مقرر آن در شهر فرانکفورت،کشور آلمان قرار دارد.

مقصدهای پروازی اتریشی در ایران

هواپیمایی اتریشی همه‌روزه از تهران به مقاصد متعددی پرواز دارد. ازجمله پروازهای مستقیم که از تهران با هواپیمایی اتریشی انجام می‌شود می‌توان به : تهران- منترال، تهران، پاریس، تهران- ونیز، تهران- میلان، تهران- لندن ، تهران- فرانکفورت، تهران- مسکو، تهران-وین و بیش از 13 مقصد دیگر اشاره کرد. پرواز اتریش از فرودگاه بین‌المللی وین انجام می‌شود.

دانستنی‌های هواپیمایی اتریشی

  1. آرم و طراحی هواپیماهای این خطوط برگرفته از پرچم کشور اتریش و به رنگ قرمز می‌باشد.

  2. این ایرلاین در مسافت‌های کوتاه به مسافران خود اینترنت FlyNet  ارائه می‌دهد. افراد در ارتفاع چند هزار متری به‌راحتی در دنیا اینترنت جست‌وجو می‌کنند.

  3. اگر دارای حیوان خانگی هستید با هواپیمایی اتریشی آن‌ها را حمل کنید. البته  در این خصوص قوانینی موجود است.

  4. نوزادان کوچک شما هم در این هواپیما صندلی مخصوص خودشان را خواهند داشت. هنگام رزرو بلیت هواپیمای صندلی مخصوص نوزاد را هم انتخاب کنید.

  5. افراد ناتوان و یا عزیزانی که دارای معلولیت جسمی هستند، به‌راحتی قادر خواهند بود با اتریشی سفر کنند. در هواپیماهای این ایرلاین صندلی‌های مخصوصی برای این افراد تعبیه‌شده است که در طول پرواز متحمل زحمت نشوند.

  6. جالب اما واقعی! در هواپیماهای اتریشی ردیف 13 وجود ندارد. افراد زیادی بر این باور هستند که عدد ۱۳ خوش‌یمن نیست و به همین علت دوست ندارند در حال پرواز در این جایگاه بنشینند. اتریشی هم شمارا از این بدیمنی درامان نگه خواهد داشت.

02

منوی غذای هواپیمای اتریشی

در مسافت‌های طولانی، وعده‌های غذایی شاید برای ما ایرانی‌ها که ذائقه متفاوتی نسبت به دیگر کشورها داریم؛ بسیار مهم باشد. اما با اعلام ورود کترینگ ایرانی به این خطوط، یکی از دغدغه‌های سفر هوایی ما  تا حدودی برطرف شده است. مسافران عزیز می‌توانند به‌زودی در زمان رزرو بلیت هواپیما، لیست خوراکی‌های ایرانی را به عنوان وعده‌های غذایی پرواز، انتخاب کنند.

در پروازهای این خطوط منو و سرویس ویژه‌ای ارائه می‌شود. مسافران می‌توانند از بین 9 غذا، دسر و نوشیدنی آن دست‌هایی که باب میلشان است را برگزینند.

فقط کافی ست هنگام رزرو بلیت هواپیما و یا 24 ساعت قبل از پرواز، وعده غذایی خودتان را انتخاب و در طول پرواز میل کنید.

در وعده‌های صبحانه اتریشی از بشقاب میوه‌های متنوع، ژامبون انتخابی، پنیرِ، کره به همراه نان تازه و آب پرتغال لذت ببرید و یا از صبحانه انگلیسی که شامل بیکن همراه با تخم‌مرغ، مربای تمشک و یک لیوان قهوه می‌شود؛ امتحان کنید.

وعده‌های دیگر هواپیمای به‌قدری متنوع است که بی‌شک در انتخاب یکی از آن‌ها حسابی گیج می‌شوید.

منوی که انواع غذاها از آن لبریز شده و از هر اقلیم و سلیقه‌ای در آن پیدا می‌شود. پاستا و پنیر، استیک کبابی همراه با سبزیجات، گوشت پخته‌شده با سیب‌زمینی آغشته به کره و سیر، ساندویچ کلاب ژامبون با دورچین سیب‌زمینی سرخ‌شده و موس توت‌فرنگی، استیک ماهی غزل آلا و حتی سوشی‌های متنوع که در طول پرواز از مزه رؤیایی آن، ذوق‌زده خواهید شد.

03

آژانس هواپیمایی ستاره ونک یکی از نمایندگان رسمی  هواپیمایی اتریشی می‌باشد که در طول سال‌ها با ارائه خدمات این خطوط، صاحب افتخارات و عناوین بی‌شماری از این شرکت شده است.

مسافرانی که قصد پرواز با هواپیمایی اتریشی را دارند، می‌توانند به آژانس مراجعه و یا  با شماره 88880000-021 تماس حاصل فرمایند و برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنند.