۰ نفر

روستای آلمانی که در تونل زمان گیر کرده است +تصاویر

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۱۵
کد خبر: 358746
روستای آلمانی که در تونل زمان گیر کرده است +تصاویر

یک روستای آلمان با اجاره خانه 1دلار در سال مهمان می‌پذیرد. شاید تصور کنید این جمله‌ای از یک آگهی قدیمی و منسوخ شده است، اما حقیقت این است که اجاره خانه‌های روستای فوگری از سال 1520تا کنون افزایش نیافته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، این روزها وضعیت اجاره خانه و مسکن تا حدی نابسامان است که بسیاری از افراد از پس اجاره ماهیانه خود بر نمی آیند، چه برسد به اجاره سالیانه. اما به نظر می رسد شرایط در روستای فوگری اصلا این طور نیست و اجاره خانه در این منطقه در تونل زمان گیر کرده است.

668174_187

جالب است بدانید روستای فوگری صدها سال پیش برای کمک به فقرایی که خانه ندارند طراحی شده بود.به مرور زمان آب و هوا و شرایط ایده آل این روستا باعث مهاجرت صدها نفر به این روستا شد. اما نکته عجیب در مورد این روستای تاریخی و زیبا شرایط اجاره خانه است که سالهاست یکسان مانده است.

 خانه های این روستا حتی پس از 500 سال قابل سکونت هنستند و به طور شگفت انگیزی بافت روستا تغییر چندانی نکرده و خانه ها صرفا بازسازی شده اند. از آنجا که این روستا به نوعی از آثار تاریخی محسوب می شود بافتی بسیار سنتی دارد و تنها تغاییر آن شامل دریافت لوله کشی های آب و گاز و سیم های برق است.

668173_255

هر آپارتمان در این روستا دارای یک آشپزخانه، سالن، اتاق خواب و اتاق یدکی کوچک است. جالب است بدانید هر خانه ای دستگیره ای خاص با علامت مخصوص داشت تا اگر فردی در تاریکی شب به دنبال خانه خود گشت، به سرعت خانه را پیدا کند. این روستا و مجموعه خانه ها توسط ژاکوب فوگر که یک نانوای ثروتمند بود ساخته شده است. او این خانه ها را برای کمک به  فقرا و نیازمندان در آگسبورگ، آلمان ساخت. این روستا دارای مدرسه، کلیسا و سایر امکانات مهم نیز بود.

668175_102

معماری اصلی این روستای تاریخی و ارزان توسط توماس کراسب انجام شد و کلیسای سنت مارک  نیز توسط هانس هول در سال 1582 به روستا اضافه شد. این روزها این روستا دارای 67 خانه و 147 آپارتمان است.