۰ نفر

بازدید از این مناطق ممنوع است +عکس

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۰۳
کد خبر: 351090
بازدید از این مناطق ممنوع است +عکس

دیدن تابلوی ورود ممنوع در هر مکان و زمانی بیش از آن که مانع افراد شود باعث تحریک حس کنجکاوی آنان می‌شود اما موقعیت وقتی چالشی‌تر می‌شود که این مکان‌ها مشهور هم شده باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، طبیعی است که برخی مناطق نظامی یا خاص در سراسر جهان بنا بر عرف ممنوع الورودند اما برخی از این مکان ها به شدت کنجکاوری مخاطبان را برانگیخته اند. در ادامه به معرفی برخی از این مکان ها می پردازیم:

جزیره سرتسی

جزایر مرموز

شاید باورکردنی نباشد اما جزیره یکی از جدیدترین جزایر جهان و نوعی جزیره آتشفشانی در ساحل جنوبی ایسلند است. نام این جزیره بر اساس نام خدای آتش بر اساس اعتقاد مردم محلی نام گذاری شده است. این جزیره جوان، در سال 1963 پس از فورانی آتشین از اقیانوس اطلس به وجود آمد. تقریبا چهار سال پس از فوران، این جزیره با حدود 152 متر (500 فوت) گذازه ساخته شد. این جزیره در حال حاضر به یک برنامه تحقیق بیولوژیکی درازمدت برای مطالعه روند تسخیر زمین های جدید توسط گیاهان و حیوانات تبدیل شده است.این منطقه در سال 1965 اعلام موجودیت کرد و در سال 2008، یونسکو آن را میراث جهانی افزود.

بوهمن گرو

جزایر مرموز

هر ماه در زمانی مشخص اعضای یک گروه بسیار ثروتمند و مخفی در یک محوطه 2700 هکتاری در مونته ریو، کالیفرنیا، برای دو جلسه ملاقات خصوصی در کنار یکدیگر جمع می شوند. نام اردوگاه مخفی آنان بوهمن گرو است و این باشگاه تنها متعلق به مردان بسیار ثروتمند و شناخته شده است. طبق شایعات، تنها راه برای پیوستن به باشگاه بوهمن گرو، دعوت توسط عضای آن است و در غیر این صورت ممکن است ده ها سال در انتاظر ورود به باشگاه بمانید. البته  مبلغ 25000 دلار برای ورود به این باشگاه اخذ می شود و این باشگاه در حال حاضر حدود 2500 عضو دارد. این باشگاه دارای 118 اردوگاه، دریاچه و امکانات تفریحی است. برخی اعضای سرشناس این باشگاه که شاید بشناسید عبارتند از جرالد فورد، کلینت ایستوود، بینگ کروزبی، مرو گریفین، رونالد ریگان و جورج دبلیو بوش.

مقبره چین شین هوانگ

جزایر مرموز

بیش از دو هزار سال پیش پادشاه امپراطوری چین، یعنی چین شین هوانگ در تپه هایی باستانی در 30 کیلومتری شرق شهر شی آن به خاک سپرده شد، او همراه با عتیقه ها، اشیا اسرار آمیز و حتر نگهبانان زنده(برای حفظ او پس از مرگ)خاک شد. بر اساس اطلاعات باستانی اطراف مقبره او سرشار از اشیاء مهم و قیمتی است اما سال هاست که هر نوع تردد مشکوک، کندن زمین یا حضور در اطراف این منطقه ممنوع شده است.

معدن الماس میرنی

جزایر مرموز

یکی از بزرگترین حفره های ساخته شده توسط انسان در جهان معدن الماس میرنی است که به عنوان یک گودال عظیم در سیبری شرقی واقع شده و دومین حفره بزرگ ساخته شده به دست انسان در جهان است. این معدن یک  انبار غنی از الماس است که در سال 1955 یافت شد و در حال حاضر بیش از 520 متر (1700 فوت) عمق و بیش از 1200 متر (3900 فوت) عرض دارد. استالین فرمانروای وقت شوروی سابق دستور ساخت این معدن را برای برآوردن نیاز اتحاد جماهیر شوروی به الماس سفارش داد. در اوج سالهای فعالیت این معدن، سالانه بیش از 10 میلیون کارت الماس تولید کرد.اما معادن عمومی در سال 2001 متوقف شدند و بازدید از معادن درونی برای افراد بیگانه مطلقا ممنوع شد.

جزیره مار

جزایر مرموز

جزیره مار در برزیل یکی از مخوف ترین اماکن دنیاست که حتی اگر بازدید از آن برای عموم آزاد بود، بعید به نظر می رسید اشخاص مختلف جرات بازدید از این مکان را داشتند چرا که در هر یک متر مربع از این جزیره حداقل 1 تا 5 مار فوق سمی حرکت می کند. اگرچه این جزیره مرگبار ترین جزیره جهان است اما معدنی مهم از سموم مارهاست و برای پژوهشگران بسیار مهم است. بنابراین ورود به جزیره برای تیم های حرفه ای پژوهشی آزاد است.