در پی حملات تروریستی سریلانکا، با وجود تلاش‌های بسیاری که این کشور طی سال‌ها در راستای گسترش صنعت گردشگری انجام داده بود، انتظار می‌رود باری دیگر به شدت با رکودی کم‌سابقه روبرو شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، حملات انفجار بمب، که در روز عید پاک در سریلانکا رخ داد، می‌تواند ضربه بزرگی به این کشور که صنعت گردشگری، منبع مهمی از درآمد بود، باشد.

در نتیجه حملات، که تعداد کشته‌ها تاکنون 321نفر گزارش شده است، مسلما انتظار می‌رود که پس از این، به دلیل مغشوش شدن افکار عمومی در خصوص امنیت این کشور، سریلانکا بسیاری از گردشگران بین‌المللی خود را از دست خواهد داد.

در میان قربانیان این حملات، حداقل 38نفر خارجی از کشورهایی همچون هند، انگلیس، دانمارک، ژاپن، آمریکا، عربستان، هلند، چین، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، استرالیا و بنگلادش دیده می‌شوند.

در ادامه، قابل ذکر است که تعداد بازدیدکنندگان از این کشور جزیره‌ای که در جنوب هند واقع شده است، به طور قابل توجهی افزایش یافته بود. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اداره توسعه گردشگری سریلانکا، حدود 2.3میلیون نفر گردشگر خارجی، در سال 2018 از این کشور دیدن کرده‌اند. سریلانکا، پس از اتمام جنگ‌های داخلی در سال 2009، در پی اقدامات فرهنگی، صنعت گردشگری را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده بود

در نمودار ارائه شده، تعداد گردشگران خارجی و میزان رشد این صنعت در کشور سریلانکا، از سال 2014 تا 2018 را مشاهده می‌کنید؛

سابقه محبوبیت سریلانکا برای گردشگران بین‌المللی