۰ نفر

ترکیه صدرنشین رشد گردشگری در اروپا شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۶:۵۷
کد خبر: 336420
ترکیه صدرنشین رشد گردشگری در اروپا شد

ترکیه که چند سالی با بحران جدی برای حفظ صنعت گردشگری خود رو به رو بود، حالا به بالاترین نرخ رشد در جذب توریست‌های خارجی در میان کشورهای اروپایی رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اطاعات آماری اولیه گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ که از سوی کمیسیون سفر اروپا منتشر شده نشان از رشد ۲۳.۵ درصدی این صنعت در این کشور دارد.

بر این اساس شمار توریست‌های بین‌المللی ترکیه در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار با گذر از مرز ۴۰ میلیون نفر به بیش از ۴۷ میلیون نفر رسیده است.

گرچه این کشور در مسیر بهبود اوضاع گردشگری خود پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ و چندین حادثه تروریستی قرار دارد اما میزان گردشگران ورودی به این کشور از بازارهای اصلی‌اش چون بریتانیا و آلمان همچنان پائین‌تر از دوران اوج گردشگری ترکیه است.

پس از افزایش تقاضاها برای سفر به ترکیه، مجریان بین‌المللی تورها به این کشور بازگشته‌اند چرا که اینکه مقصد در مقایسه با سایر کشورهای غربی برای مسافران تفریحی و همچنین کسب و کارها مقرون به صرفه و ارزان‌تر است.

کارشناسان از کاهش ارزش لیر، هتل‌های ارزان و همچنین افزایش نسبی امنیت به عنوان مهم‌ترین دلایل آمارهای خوب گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ اشاره می‌کنند.

در دورانی که صنعت گردشگری ترکیه در رکود قرار داشت، کشورهای اسپانیا و پرتغال بیشترین استفاده را از این فرصت کردند اما این روند دوباره در حال تغییر است و در سال ۲۰۱۸ شمار گردشگران بین‌المللی ورودی به اسپانیا و پرتغال به ترتیب ۰.۷ و ۰.۲ اُفت داشته است.

اما پس از ترکیه، صربستان با ۱۴.۷ درصد بیشترین رشد را در عرصه گردشگری بین‌المللی به خود اختصاص داده و پس از آن مالت (۱۴.۵ %)، مونته‌نگرو (۱۴ %) و لتونی (۱۰.۱ %) قرار دارند. از سوی دیگر، بریتانیا با اُفت ۵.۳ درصدی، بدترین عملکرد را در میان کشورهای اروپایی به نام خود ثبت کرده است.