۰ نفر

برنامه ریزی ترکیه برای جذب 70میلیون گردشگر

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 335443
برنامه ریزی ترکیه برای جذب 70میلیون گردشگر

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه از برنامه‌ریزی برای جذب 70 میلیون گردشگر و کسب درآمد 70 میلیارد دلاری در این حوزه خبر داد.

به گزارش آناتولی در روز سه شنبه، مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در یک برنامه فرهنگی در شهر ارزینجان ترکیه این مطلب را عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: هدف آنکارا جذب 70 میلیون گردشگر و دستیابی به 70 میلیارد دلار درآمد گردشگری است که افزایش امکانات و فرصت ها راه رسیدن به این هدف می باشد.

ارسوی با تاکید بر اهمیت ورزشگاه ها و اماکن طبیعی در موضوع گردشگری افزود: زمانی که مسئولیت وزارتخانه را بر عهده گرفتیم، هدف دستیابی به 50 میلیون گردشگر و کسب درآمد 50 میلیارد دلاری بود که آن را به 70 میلیون گردشگر و درآمد 70 میلیارد دلاری رسانده ایم.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به تصویب قانون حمایت از سینما در مجلس ترکیه اظهار داشت: در همین راستا به منظور معرفی اماکن گردشگری طبیعی ترکیه از فیلم های خارجی و تهیه کنندگانی که در این زمینه فعالیت کنند، حمایت کرده و تا 30 درصد هزینه های آنها را تقبل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یک پرتال اینترنتی را از اواسط بهار راه اندازی می کنیم که از طریق آن هم مکان های گردشگری طبیعی را معرفی و هم چگونگی همکاری با شرکت های مختلف در این زمینه را اعلام خواهیم کرد.

ارسوی با اشاره به اهمیت جایگاه سینما در معرفی کشورش اظهار داشت: فیلم ها باید در تمام جهان به نمایش درآمده و سینما مکانی است که می تواند کشورمان را معرفی کند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای صنعت سینما ترکیه و معرفی بهتر آن در جهان از سرمایه گذاران حمایت می کنیم و موانع را از سر راه آنها بر می داریم.