۰ نفر

٦ نکته برای رزرو تور مسافرتی

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 332407
٦ نکته برای رزرو تور مسافرتی

در ماه‌های پایانی ‌سال تورهای گردشگری متقاضیان زیادی دارند، حتی در شرایط فعلی باز هم تورها مشتریان خود را داشته و آژانس‌های مسافرتی هم این روزها حسابی مشغول تبلیغ تورهای گردشگری خود هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، معمولا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن یک تور گردشگری مناسب، جست‌وجو در صفحات اینترنتی است، اما مسأله مهم در این ارتباط علاوه بر کسب اطمینان از قانونی‌بودن یا نبودن فعالیت این تورها اساسا وجود داشتن یا نداشتن آنها در واقعیت است. برای این‌که بتوانید صحت تورهایی که برای سفرتان می‌خواهید انتخاب کنید را متوجه شوید، همراه ما باشید.

از قانونی‌بودن تورها مطمئن شوید

قبل از انتخاب تور مناسب حتما از قانونی‌بودن سایتی که قرار است از آن تور مورد نظرتان را تهیه کنید، مطمئن شوید. سایتی که قصد خرید تور از آن را دارید، حتما باید  URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد؛ همچنین باید توجه داشت که سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت‌، معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند، حتما به این موارد قبل از ثبت‌نام و واریز وجه نقدی توجه کافی کنید. درمجموع بهترین کار این است که با دوستان و آشنایان خود یا افرادی که سابقه‌ این دست مسافرت‌ها و استفاده از این تورها را دارند، مشورت کنید و آژانس مناسبی را انتخاب کنید.

حواستان به نماد T باشد

سایت‌های گردشگری معتبر همین‌طور از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند؛ این نماد از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود. رعایت حداقل موارد توصیه‌شده از طرف پلیس فتا می‌تواند از بروز کلاهبرداری‌هایی که از طرف افراد سودجو با استفاده از سایت‌های نامعتبری که توسط این شیادان طراحی می‌شود، جلوگیری کند. همچنین سعی کنید از سایت‌های گردشگری معتبر جهت خرید تور استفاده کنید. دیگر نکته‌ای که باید در انتخاب و خرید تور توجه داشته باشید، وجود بیمه در آن تور مسافرتی است.

همان قدر که پول می‌دهید‌ آش بخواهید

در برخی تورها، شما به اندازه‌ هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات دریافت نمی‌کنید. ممکن است برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ تور هزینه‌های زیادی از شما بگیرند، درباره‌ این‌که این هزینه‌ها صرف چه خدماتی می‌شود، پرس‌و‌جو و اطمینان حاصل کنید که به اندازه‌ مبلغی که می‌پردازید، خدمات مناسبی دریافت می‌کنید. همچنین درباره‌ هزینه‌هایی که ممکن است در طول سفر از شما درخواست شود، سوال کنید و اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر، قوانین و الزامات امنیتی کشور مبدأو مقصد را رعایت می‌کند.

بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهید

شما به آژانس‌های مسافرتی هزینه می‌پردازید تا بتوانند اوقات فراغت‌تان را به بهترین نحو پر کنند. اما چطور این کار را انجام می‌دهند؟ آیا فعالیت‌های زیادی برای شما در نظر گرفته‌اند یا بیشتر وقت‌تان در اختیار خودتان است؟ برنامه‌ریزی سفر را از قبل دریافت و توری را انتخاب کنید که در این زمینه اعتدال را رعایت کرده باشد. فعالیت‌های تفریحی زیاد یا بیکار ماندن در طول روز، هر دو می‌تواند سفر شما را ملال‌آور کند.

از تورلیدر اطلاع کسب کنید

 اطلاع از کمک‌های اولیه و آشنایی با محیط برای هر راهنمای توری ضروری است، به علاوه داشتن شخصیت و مهارت‌های هدایت تور نیز حایز اهمیت است. درباره‌ سابقه‌ همکاری تورلیدر با آژانس اطلاع کسب کنید. تجربه‌ یک راهنمای تور حرفه‌ای در شرایط حساس طبیعی و فرهنگی بسیار حایز اهمیت است.

یک نسخه از قراردادتان را نگه دارید

قرارداد تور گردشگری مسافر مورد تایید سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری لازم است در دو نسخه تهیه شود که هر دو از اعتبار یکسان بهره‌مند بوده و این موضوع در قرارداد ذکر شود، همچنین یکی از این نسخه‌ها باید در اختیار مسافر قرار گیرد.