۰ نفر

نوروز در شیراز

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 329618
نوروز در شیراز

رسیدن بهار و شروع تعطیلات نوروز برای بسیاری از ما ایرانی ها یعنی برداشتن کوله بار سفر به شهرهای تاریخی مانند شیراز که هر گوشه از آن دنیایی از زیباییست.

 اگر تصور می کنید که با سفر کوتاه و یک روزه می توانید دست پر از این شهر برگردید، کاملا در اشتباه هستید. چون در طول سفرتان با تنوع بالایی از جاذبه های تاریخی و دیدنی روبرو می شوید و تماشای آنها نیاز به رزرو یکی از هتل های شیراز و گشت و گذار چند روزه در لابه لای زیبایی های شهر شعر و ادب ایران دارد.

حال و هوای نوروز در شیراز

نوروز در شیراز نیز مانند هر یک از شهرهای دیگر ایران حس و حال خاص خودش را دارد و شور و هیجان را از چند روز قبل از رسیدن بهار در بازارهای آن می توان احساس کرد. خرید لباس نو، شیرینی و شکلات و چیدن سفره ی هفت سین وجه مشترک تمام شهرهای کشورمان در بهار است، اما شیرازی ها آداب و رسوم منحصر به فردی دارند که چیدن هفت میم در کنار هفت سین یکی از همان تفاوت ها می باشد. هفت میم در شیراز یعنی مرغ، ماهی، مویز، ماست، میگو، مسقطی و مدنی یا همان لیمو شیرین که هر یک سمبل و نمادی از یک آرزوی خوب برای سال جدید می باشند.

بهار در بازارهای شیراز

شور و حال نوروز و رسیدن بهار از چند هفته قبل از شروع سال جدید به بازارهای شیراز می رسد و همراه با زنده شدن طبیعت، غرفه ها و مغازه های آن ها نیز جان دوباره می گیرند و رونق و برکت دوباره به آنها برمیگردد. البته این رونق و شلوغی بازار تا پایان تعطیلات عید ادامه دارد و گردشگران داخلی و خارجی خریدن سوغات و صنایع دستی از بازار های قدیمی و با شکوه مانند بازار وکیل، سرای مشیر، بازار حاجی و همچنین مراکز خرید لوکس مانند خلیج فارس و زیتون فارس را از دست نمی دهند. شور و هیجان و چهره های بهاری و شاد مردم در این روزها بی مانند است.

جاذبه های تاریخی شیراز

جلوه گری نور و رنگ در مسجد صورتی نصیرالملک، قرار گرفتن در پناه حق و عبور از دروازه قرآن، تماشای مجسمه های تاریخی در ارگ کریم خانی، سفر به تاریخ شیراز در حمام وکیل و قدم گذاشتن به صلابت ایران در دوره هخامنشیان و بازدید از مقبره ی کوروش کبیر و غرق در شعر و ادب شدن در حافظیه و سعدیه همان چیزیست که این شهر را در تمام دنیا نام آشنا کرده است. بدون شک تلفیق هنر و معماری و زیبایی در جاذبه های تاریخی، می تواند مهم ترین دلیل برای انتخاب شیراز در نوروز می باشد.

هتل های شیراز در نوروز

از جاذبه ها و حس و حال بهاری گوشه و کنار شیراز گفتیم و خوب است کمی درباره ی هتل های شیراز در نوروز بدانید تا سفرتان کاملا بی عیب و نقص باشد. با توجه به جمعیت بسیار زیاد گردشگرانی که از ایران و اقصی نقاط دنیا در ابتدای شروع سال نو به این شهر سفر می کنند، در نتیجه کوچک ترین غفلت و کوتاهی در انتخاب هتل مناسب، می تواند تا حد زیادی کیفیت سفرتان را تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد می کنیم قبل از رزرو هتل های شیراز حتما درباره هر هتل تحقیق کنید و امکانات، نرخ و موقعیت مکانی و فاصله ی هر یک از مکان های دیدنی و مراکز خرید را بدرستی بررسی کنید و هر چه سریعتر نسبت به رزرو هتل تان اقدام کنید.

هتل چمران شیراز

اگر دوست دارید سال نو و سفرهای نوروزی را با تجربه ی زندگی لوکس در هتل های 5 ستاره شیراز آغاز کنید، بدون شک یکی از بهترین گزینه ها رزرو هتل چمران شیراز می باشد. این هتل در بهترین موقعیت جغرافیایی با چشم انداز فوق العاده زیبا و رو به نگین شهرهای تاریخی ایران قرار گرفته است و امکانات و شرایط ایده آلی را برایتان فراهم خواهد کرد.

هتل هما شیراز

یکی دیگر از هتل های شیراز که از نظر امکانات و خدمات کاملا مطابق با استانداردهای بین الملی است، هتل هما شیراز می باشد که اقامتی کاملا راحت و مرفه را برای مسافران نوروزی فراهم خواهد کرد. با رزرو هتل هما شیراز نه تنها می توانید در اتاق یا سوئیت های رویال چند روز از تعطیلات نوروز را سپری کنید، بلکه از چشم انداز رویایی و منظره ی باغ پر از گل آن غرق در لذت شوید و بهار را با تمام وجود احساس کنید.

سایت رسمی رزرو اینترنتی هتل اقامت24 با داشتن سالها تجربه، تمام ویژگی های مورد نیاز برای رزرو اینترنتی هتل آسان، ارزان و با کیفیت را فراهم کرده و همراه شما در سفرهای نوروزی خواهد بود. برای اقامت در هتل های شیراز کافیست وارد سامانه اقامت 24 شوید و هتل مورد نظرتان را بعد از مقایسه ی نتایج جستجو، انتخاب و رزروکنید.