۰ نفر

بیشترین افزایش بودجه ۹۸ در سازمان میراث فرهنگی

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۷:۰۹
کد خبر: 322428
بیشترین افزایش بودجه ۹۸ در سازمان میراث فرهنگی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش قابل توجه بودجه این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت: شاید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نخستین دستگاه در دولت باشد که بیشترین افزایش بودجه را برای سال ۹۸ داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ علی‌اصغر مونسان رقم این بودجه و درصد افزایش آن را مشخص نکرد و اعلام آن را به وقت بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس موکول کرد و افزود: خوشبختانه در دولت چنین افزایشی را برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائل شده‌اند، اما اجازه دهید این بودجه در مجلس بررسی و نهایی شود، آن‌وقت خودتان می‌شنوید.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سهم این سازمان از محل‌هایی چون عوارض خروجی در بودجه ۹۸ افزایش پیدا کرده است؟ اظهار کرد: اجازه دهید سازمان برنامه و بودجه کار خود را انجام دهد. ما نمی‌توانیم تعیین کنیم افزایش سهم بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کدام محل باشد.

افزایش بودجه پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سال ۹۸ درحالی صورت گرفته که مجلس اخیرا تبدیل این سازمان به وزارتخانه را با شرط نداشتن بار مالی اضافی تصویب کرده است.

از سوی دیگر اسحاق جهانگری ـ معاون اول رییس جمهور ـ به تازگی اظهارنظری مبنی بر این داشته که «آمریکا به دنبال این است که نفت ایران فروخته نشود. ما هم بودجه ۹۸ را به گونه‌ای تنظیم کردیم که سهم درآمدهای نفتی خیلی بیشتر از ۲۵ درصد نباشد. »

او دقیقا اشاره نکرده که دولت برای تغییر این وضعیت به دنبال افزایش درآمد از گردشگری یا صنایع دستی است که بارها روی آن‌ها تاکید داشته، اما این مطلب را گفته: «آمریکا دنبال این است که حمل و نقل کالا به ایران انجام نشود، اما ایران کشوری نیست که محاصره شود. ایران مرزهای دریایی طولانی دارد، به وسیله ریل از چین تا اروپا اتصال دارد و مرزهای زمینی زیادی دارد و این کشور را نمی‌شود تحریم کرد. »

اینک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بنا بر اعتراض رؤسای آن جزو دستگاه‌های کم بودجه در دولت بوده، با پیشنهاد افزایش بودجه در سال ۹۸ مواجه شده که شاید علت آن با وضعی که معاون اول رییس‌چمهور از تحمیل تحریم آمریکا بر اقتصاد کشور تشریح کرده است، بی‌ارتباط نباشد.