۰ نفر

بازدید بیش از 41میلیون گردشگر خارجی از ترکیه

۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲
کد خبر: 318565
بازدید بیش از 41میلیون گردشگر خارجی از ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در 10 ماه سال جاری میلادی بیش از 41 میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده اند که بالاترین رقم در تاریخ ترکیه به شمار می رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آناتولی، بر اساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه میزان ورود گردشگران خارجی ترکیه بیش از انتظار و پیش بینی ها بوده به طوری که نسبت به 10 ماه سال گذشته 22.43 درصد افزایش یافته است.

شمار گردشگران خارجی ترکیه در سال جاری از بالاترین میزان ثبت شده در سال 2014 نیز که حدود 41 میلیون نفر بود، فراتر رفته است.

سازمان آمار ترکیه نیز اعلام کرد که بیش از پنج میلیون و 217 هزار نفر از این گردشگران از شهروندان ترک مقیم خارج بوده اند.

بنا به گزارش منتشر شده، گردشگران روس با رشد 16.09 درصدی در ردیف اول، و گردشگران آلمانی و انگلیسی نیز به ترتیب با 11.68 و 6.07 درصد افزایش در جایگاه دوم و سوم گردشگران خارجی ترکیه جای گرفته اند.

بر اساس این گزارش، ایرانیان پس از اتباع اوکراین و گرجستان در رده پنجم گردشگران خارجی ترکیه جای گرفته اند این در حالی است که گردشگران ایرانی در رده سوم مشتریان بازار گردشگری در سال گذشته بودند.

امسال ورود گردشگران خارجی به ترکیه در پی کاهش ارزش لیر و پایین آمدن نرخ خدمات تفریحی، پذیرایی و اقامتی برای اتباع خارجی و نیز افزایش نسبی شاخص های امنیتی به طور چشمگیری رشد یافته است.

شهرهای آنتالیا، استانبول، موغلا، آرتوین و ادیرنه به ترتیب بیشترین افزایش جذب گردشگر را در ترکیه داشته اند.

در سال گذشته میلادی 32.4 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده و 26.2 میلیارد دلار ارز خارجی وارد این کشور کردند.

وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور برای سال جاری نیز جذب 40 میلیون گردشگر خارجی با 32 میلیارد دلار درآمد را هدف گذاری کرده است.

این وزارتخانه همچنین وعده داده است که تا سال 2023 تعداد گردشگران ورودی ترکیه به 50 میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری این کشور نیز به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

تخمین زده می شود که 20 درصد جمعیت شاغل ترکیه در بخش گردشگری به فعالیت می پردازند.

هم اکنون در ترکیه حدود 550 هزار نفر در صنعت گردشگری مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی می شود که این رقم در سال 2023 به بیش از 900 هزار نفر برسد.