۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر 313077

ساکنان روستای غریب‌محله بهشهر در استان مازندران در وانفسای زندگی صنعتی و دور از هیاهوی جهان معاصر، به شیوه‌ای زندگی می‌کنند که آرزوی بسیاری از شهرنشینان است.

صبح در روستای بکر غریب‌محله با صدای گله‌ی گاو و گوسفند و اگر در خانه مانده باشید، با صدای دوشیدن شیر در سطل‌های فلزی و عطر نان محلی آغاز می‌شود. روستاییان به کشاورزی، دامداری و پرورش غاز، اردک و پرندگان بومی اشتغال دارند که بخشی از این تولیدات دامی و گیاهی برای مصرف شخصی و باقی آن برای فروش و درآمدزایی است. روستاییان مانند یک خانواده‌اند و همچنان به زندگی جمعی بر پایه صفا و صمیمیت و ارتباط با همسایگان خود علاقه دارند.

زندگی در غریب‌محله چنان با سکوت و آرامش عجین شده که انسان به بخشی جداناپذیر از طبیعت بدل شده‌است، انسان در دل طبیعت از آن زندگی می‌گیرد و در مقابل، برای احترام، از طبیعت برای بقای نسل خود محافظت می‌کند.

عکس‌هایی که در ادامه می‌بینید، دومین مجموعه از پروژه‌ی "ز غوغای جهان فارغ ..." است که پیش از این منتشر شد و در طولانی‌مدت ادامه خواهد داشت. "ز غوغای جهان فارغ ..." به زندگی بکر انسان به دور از هیاهوی جهان امروزی، آنچه که آرزوی بسیاری از ماست، می‌پردازد.