۰ نفر

اروپایی‌ها کجای ایران را بیشتر دوست دارند

۸ مهر ۱۳۹۷، ۰:۲۷
کد خبر: 303870
 اروپایی‌ها کجای ایران را بیشتر دوست دارند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند گفت: تهیه بسته‌های طبیعت‌گردی و کویرگردی برای معرفی و ارائه به گردشگران کشور فنلاند می‌تواند در افزایش آمار گردشگران ورودی این کشور به ایران مؤثر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با پروین فرشچی سفیر کشورمان در فنلاند اظهار داشت: «گردشگران کشورهای اروپایی به حوزه‌های فرهنگی و تمدنی ایران علاقه‌مندند و همچنین این گردشگران از اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استقبال می‌کنند».

وی ادامه داد: «گردشگران اروپایی همچنین علاقه‌مند به کویرگردی هستند و خوشبختانه با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در این مناطق از کشورمان ایجاد شده است می‌توان گردشگران بیشتری را جذب کرد، معرفی ایران و جاذبه‌های متنوع کشورمان به مردم فنلاند مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد».

مونسان تصریح کرد: «عدم آگاهی از جاذبه‌های ایران و همچنین ایران‌هراسی از موضوعاتی است که باید بر آن تمرکز کرد، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در معرفی ایران مؤثر و مفید باشد».

معاون رئیس‌جمهوری همچنین برگزاری شب فرهنگی ایران در کشور فنلاند را در شناساندن فرهنگ و تاریخ ایران به گردشگران این کشور مؤثر دانست و افزود: «حضور تورگردانان و رسانه‌های مطرح کشور فنلاند در ایران و تهیه برنامه‌های مستند از جاذبه‌های کشورمان نیز می‌تواند به شناخت مردم این کشور از ایران کمک کند».

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی به‌صورت متقابل با سایر کشورها نیز با هدف تعامل فرهنگی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است و این امکان برای کشور فنلاند نیز وجود دارد».

همچنین در این دیدار پروین فرشچی ــ سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند گفت: «تهیه بسته‌های طبیعت‌گردی و کویرگردی برای معرفی و ارائه به گردشگران کشور فنلاند می‌تواند در افزایش آمار گردشگران ورودی این کشور به ایران مؤثر باشد».

وی تصریح کرد: «همچنین زمینه برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در فنلاند وجود دارد».

فرشچی افزود: «تقویت ارتباط فرهنگی بین دو کشور با شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ ایران و فنلاند به مردم امکان‌پذیر خواهد شد، در وهله نخست استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون بروشورها و فیلم‌های مستند جاذبه‌های متنوع کشورمان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد».