۰ نفر

صدور همزمان ویزا و گذرنامه برای راهپیمایی اربعین

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۰
کد خبر: 300123
صدور همزمان ویزا و گذرنامه برای راهپیمایی اربعین

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: حضور ما در عراق به خاطر این است که ایرانی ها از این فضا بهره بگیرند و باری از روی دوش مردم عراق برداریم و حرکت ما در عراق باید در جهت تقویت افتخار تاریخی و ایمانی‌ مردم عراق باشد زیرا مردم عراق عاشقانه برای زائران کار می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، "حسین ذوالفقاری" ‌روز 21 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: ساختاری مانند ستاد اربعین(از حیث گستردگی، ترکیب سازمانی، مخاطبان و ...) از ابتدای انقلاب تاکنون در ایران نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیون و 350 هزار ویزای اربعین در کشور صادر کردیم، افزود: سال 94 بعد از پایان مراسم که ارزیابی کردیم، 150 اشکال احصاء شد و در برنامه ریزی 95 رفع اشکال در دستور کار قرار گرفت و تقریبا به 50 درصد کاهش یافت.

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش دست اندرکاران ستاد این است که زیرساخت ها فراهم، در رفت و آمد تسهیل شود و تا جایی که امکان دارد، هزینه ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: مسئله اصلی ما بحث فرهنگی است و میوه ای که باید در زیارت اربعین چیده شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه امسال حساسیت و توجه ویژه ای با توجه به اتفاقات رخ داده داریم، گفت: دشمنان برای هدف قرار دادن اربعین کار را آغاز کرده اند و مطرح کردن بحث زائران عراقی در ایران از اشتباهات راهبردی بود که اخیرا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اگر اشتباه و انحرافی است باید در جای خودش جلوی آن گرفته شود و طرح این موضوع اشتباه است و نگران این هستیم که اگر چهار زائر ایرانی در عراق مرتکب اشتباهی شوند، موجی علیه کشور ما راه بیفتد.

ذوالفقاری تصریح کرد: به نظر می آید فتنه هایی در این مسیر در حال اتفاق افتادن است و امسال باید همه ما حواسمان را جمع کنیم تا آتو دست کسی ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مردم عراق در طول تاریخ به میزبانی زائران اربعین افتخار کرده اند و نباید این افتخار از آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه ما نیز خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم اما طرف مقابل قبول نمی کند، اظهار کرد: برای اربعین امسال سعی کردیم هزینه دریافتی درباره بیمه زائران را کاهش بدهیم و برنامه ریزی شده که برای ثبت نام زائران همه اطلاعات وارد سامانه سماح شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: توافق شده کسانی که برای دریافت گذرنامه مراجعه می کنند، همان جا ویزا نیز صادر شود تا دوباره کاری صورت نگیرد.