۰ نفر

کیش پایتخت موسیقی ایران

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 296302
کیش پایتخت موسیقی ایران

طنین صدای موسیقی و حضور هنرمندان نامدار ایران در جشنواره تابستانی کیش 97 و استقبال گردشگران از کنسرت های موسیقی، جزیره کیش را به «پایتخت موسیقی ایران» تبدیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، برگزاری یک نمایشگاه فرهنگی، یک همایش یا کنفرانس اقتصادی، تجاری، علمی و یا یک جشنواره و کنسرت موسیقی در یک شهر و منطقه، علاوه بر جذب کارشناسان و علاقه مندان می تواند مردم محلی و منطقه ای و مخاطبان ویژه خود را حتی از اقصی نقاط کشور جذب کرده و قطعا مورد توجه و تمرکز رسانه ها نیز واقع شود.

اجرای یک رویداد در یک منطقه یکی از علت ها و انگیزه های سفر و جذب مسافر به مناطق گردشگری است و تورگردانان به صورت هدفمند این برنامه ها را برای متقاضیان سفر در فصول مختلف در بسته های سفر قرار داده و به گردشگران ارائه می کنند.

کنسرت های موسیقی چه سنتی و محلی و چه موزیک پاپ از جمله برنامه هایی هستند که مشتاقان خاص خود را به صورت ثابت دارند و همواره مورد توجه گردشگران نیز بوده و انگیزه های سفر را به ویژه در جوانان تشدید و تقویت می کند.

موج استقبال عمومی از جشنواره موسیقی شب های گرم آینده که به همت سازمان منطقه آزاد کیش و با حمایت بانک آینده به مدت 10 شب برنامه ریزی و در حال اجرا است، خود حاکی از این است که جزیره کیش ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به قطب برگزاری رویدادهای هنری به ویژه کنسرت های موسیقی دارا می باشد.

برخورداری از زیرساخت های مناسب، امکانات و تجهیزات فنی، سالن های متنوع با ویژگی های منحصر به فرد، روباز و سرپوشیده، ساحلی و شهری از یک طرف و البته سهولت در امر اخذ مجوزهای اجرای برنامه برای گروه های فرهنگی هنری از طرف دیگر از ویژگی های ارزشمند جزیره کیش است تا گروه های متنوع موسیقی با هر سبکی بتوانند علاقه مندان و طرفداران خود را در طول سال به سمت جزیره کیش جذب کنند.

امروز اگر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 مقصد و میزبان گرشگران داخلی و خارجی هستند، بی شک جزیره کیش با برگزاری حدود30 کنسرت موسیقی در طول تابستان و استقبالی که مردم از جشنواره شب های گرم آینده کرده اند نیز می تواند به عنوان «پایتخت موسیقی ایران» ثبت و معرفی شود.

متولیان و برگزارکنندگان و حامیان جشنواره تابستانی کیش 97 و جشنواره موسیقی شب های گرم آینده نشان دادند که با یک برنامه ریزی مشترک و منسجم می توان کیش را به عنوان خاستگاه انواع سلایق موسیقی از سنتی، محلی و پاپ و حتی موسیقی های تلفیقی و آیینی مطرح  و معرفی کرد.

اکنون هفت شب از جشنواره موسیقی شب های گرم آینده می گذرد و  بیش از 10 هزار نفر برای حضور در این جشنواره و شنیدن و تماشای اجرای گروه های متنوع موسیقی به مجموعه آوای خلیج فارس آمده اند و پیش بینی می شود تا هشتم شهریور (شب عید غدیر) که این جشنواره در جزیره کیش ادامه دارد، تعداد کل گردشگران حاضر در دوره نخست جشنواره رکورد 20هزار نفری را ثبت کند.

اگر چه نخستین دوره این جشنواره با حمایت بانک آینده و با هدف حمایت از گردشگری و صنایع فرهنگی و هنری داخلی برای گردشگران برگزار شد، اما می توان انتظار داشت با حضور، همکاری و حمایت سایر بنگاه های اقتصادی و مشارکت دیگر سازمان ها و دستگاه های متولی امور فرهنگی، جزیره کیش را به عنوان یک برند بین المللی و منطقه ای به عنوان پایتخت موسیقی ایران معرفی و انگیزه لازم برای سفر گردشگران خارجی و دوستداران موسیقی ایرانی به جزیره کیش - نگین زیبای خلیج فارس- فراهم شود.