۰ نفر

چالش لغو پروازهای هواپیمایی بریتانیا؛

سرگردانی تورهای انگلیسی‌ که می‌خواستند به ایران سفر کنند!

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 296058
سرگردانی تورهای انگلیسی‌ که می‌خواستند به ایران سفر کنند!

هواپیمایی بریتانیا پروازهایش را به ایران لغو کرده و این مساله باعث ایجاد چالش‌هایی برای گردشگران انگلیسی شده است.

به گزارش ایندیپندنت، هواپیمایی بریتانیا اعلام کرده است که می‌خواهد به دلیل نبود «پایداری تجاری» پروازهایش از لندن به تهران را لغو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، هم اکنون این هواپیمایی هفته‌ای 6 پرواز در این مسیر طی می‌کند. قرار است در 23 سپتامبر آخرین پرواز هواپیمایی بریتانیا تهران را به مقصد لندن ترک می‌کند.

این هواپیمایی در این رابطه بیانیه‌ای به روزنامه ایندیپندنت گفت: «ما داریم خدمات لندن به تهران خود را لغو می‌کنیم چراکه این اقدام هم اکنون از لحاظ تجاری پایدار نیست. ما از مشکلاتی که این اتفاق برای مشتری‌هایمان ایجاد کرده عذرخواهی می‌کنم و در حال صحبت با هواپیمایی‌های همکارمان هستیم تا بتوانیم پروازهای دیگری برای مشتری‌های خود رزرو کنیم.

این اتفاق پیشتر در اکتبر سال 2012 هم رخ داده بود و بعد دوباره پروازهای هواپیمایی بریتانیا از سپتامبر 2016 شروع شده بود.

اما حالا یک تور بریتانیا به دنبال پیدا کردن پروازهای جایگزین برای فرستادن مشتریان خود به ایران هستند.

جان بلبی موسس این تور این اتفاق را یک «شرم عظیم» خواند و در این رابطه گفت: «در 10 سال اخیر ما 1500نفر را به ایران فرستاده‌ایم و هیچ حادثه‌ای رخ نداد. او افزود: «موضوع فوق‌العاده‌ای که درباره سفر کردن وجود دارد این است که مرزها را از بین می‌برد و از اختلافات جئوپلیتیک فراتر می‌رود. بارها و بارها مشتریان ما برمی‌گشتند و می‌گفتند مردم ایران دوستانه‌ترین افرادی هستند که تاکنون دیده‌اند، مهمان‌نوازی ایرانی افسانه‌ای است.»