۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

پیش‌بینی تردد بیش از 2میلیون زائر اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 294435
پیش‌بینی تردد بیش از 2میلیون زائر اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال در اربعین حسینی دو میلیون و 400 هزار زائر به صورت رفت و برگشت از پایانه‌های مرزی تردد خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالهاشم حسن‌نیا  اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی به کار خواهیم گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش برای ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تسهیل در تردد زوار در اربعین امسال است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه دو وظیفه اساسی دارد که یکی از این وظایف توسعه و ایجاد شبکه زیرساختی شامل شبکه ورودی به مرز مهران از طرف ایلام و شهر مرزی دهلران است.

 رئیس سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در محور شبکه بزرگراهی ایلام به مهران و مهران به دهلران توسط چندین پیمانکار کار و فعالیت شدت یافته است.

حسن‌نیا تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در اربعین حسینی دو میلیون و 400 هزار زائر به صورت رفت و برگشت از پایانه‌های مرزی تردد خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی نسبت به ایجاد زیرساخت‌های راهی در پایانه‌های مرزی از جمله مرز مهران اقداماتی انجام شده است تا بتوانیم سفر سهل‌تری را برای زوار اربعین حسینی فراهم کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر زوار اربعین حسینی از ناوگان حمل و نقل عمومی ایمن صورت گرفته است.

حسن‌نیا تصریح کرد: در تلاش هستیم از بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌های کشور در این تردد کمک بگیریم.