۰ نفر

سخنگوی سازمان هواپیمایی:

بر عملکرد شرکت‌های خارجی نظارت کامل داریم

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۱
کد خبر: 292944
بر عملکرد شرکت‌های خارجی نظارت کامل داریم

پس از انتشار گزارشی درباره افزایش قابل توجه قیمت بلیت یکی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران، سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد که این سازمان عملکرد تمامی شرکت‌ها را زیر نظر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا جعفرزاده تاکید کرد: پس از آن‌که با دستورالعمل بانک مرکزی نرخ جدیدی برای ارز دریافتی شرکت‌های هواپیمایی مشخص شد، این سازمان به شکل دقیق بر عملکرد تمامی آنها نظارت دارد و در صورت مواجهه با هر تخلفی طبق قانون آنها را بررسی می‌کند.

وی درباره عملکرد شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در طول روزهای گذشته و حواشی آن اظهار کرد: پس از انتشار گزارش سازمان هواپیمایی وضعیت عملکرد این شرکت در ایران را رصد کرد و این ایرلاین ترک متن بخشنامه صادر شده برای دفاتر فروشش در ایران را که بر اساس قوانین داخلی ایران در دستور کار قرار گرفته بود، در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: اگر این شرکت بر اساس مدارک ارائه شده اقدامات لازم را انجام داده باشد، با قوانین ایران سازگاری دارد و نمی‌توان دور زدن قانون از سوی یک دفتر فروش یا آژانس مسافرتی را به کل عملکرد یک ایرلاین منتسب کرد؛ با این وجود در صورتی که مسافران چه در رابطه با این شرکت و چه شرکت‌های دیگر با تخلف یا بالا رفتن غیرقانونی قیمت‌ها مواجه شدند، می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان و ارائه مدارک خود شکایت‌شان را ثبت کنند و سازمان هواپیمایی ایران تمامی این موارد را بررسی کرده و در صورت لزوم با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌کند.

گفتنی است، پس از اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی، سازمان هواپیمایی در ابلاغیه‌ای نرخ ارز ارائه شده به ایرلاین‌ها را از ۴۲۰۰ تومان به حدود ۹۰۰۰ تومان افزایش داد که این مسئله در طول روزهای گذشته به افزایش قیمت بلیت پروازها منجر شده است.

در طول روزهای گذشته خبرهایی را از چگونگی مدیریت بازار جدید منتشر شد که بر اساس آن هم مسافران ایرلاین‌های خارجی و هم داخلی برای تغییر مسیر یا تاریخ سفرهایشان مجبور شده بودند که قیمت‌های بسیار بالاتری را پرداخت کنند.

با ابلاغ بسته جدید ارزی، ارز مسافرتی ۴۲۰۰ تومانی که تاکنون به مسافران تعلق می‌گرفت، لغو شده و  آخرین خبرها حکایت از آن دارد که در حال حاضر مسافران باید ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند.