۰ نفر

خلبان مسافران را جا گذاشت!

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 289930
خلبان مسافران را جا گذاشت!

پرواز شماره ۵۶۷۸ شرکت هواپیمایی آتا که بنا بود ساعت شش و ۴۰ دقیقه صبح شنبه به سمت فرودگاه مهرآباد تهران حرکت کند، ۴۰ دقیقه زودتر از باند فرودگاه بلند شد تا تعدادی از مسافران این پرواز جا بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این پرواز در حالی زودتر از موعد مشخص شده پرواز کرد که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی تعدادی از مسافرانش، پیش از این تغییر در زمان پرواز را به مسافران اطلاع نداده بود و همین مسئله باعث شد چند مسافر از این پرواز جا بمانند.

یکی از مسافران این هواپیما اعلام کرد: در شرایطی که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این پرواز باید ساعت شش و ۴۰ دقیقه صبح صورت می گرفت، وقتی حدود ساعت پنج صبح با فرودگاه تماس گرفتیم اعلام شد که این هواپیما ساعت شش صبح به سمت تهران حرکت خواهد کرد.

این مسافر می گوید که با وجود آنکه توانسته حدود ۲۰ دقیقه باقی مانده به پرواز خود را به فرودگاه برساند اما مسئول این شرکت هواپیمایی اعلام کرده که باید موضوع را با خلبان هماهنگ کند و در نهایت به مسافران اعلام شده که هواپیمای شما پریده است!

در حالی که با توجه به دستور العمل حقوق مسافران، شرکت های هواپیمایی موظفند هرگونه تغییر در برنامه پروازهای خود را از چند ساعت قبل به اطلاع مسافرنشان برسانند اما به نظر می رسد در رابطه با این پرواز این قاعده رعایت نشده و چند مسافر این پرواز عملا جا مانده‌اند.

مسافر جامانده از پرواز این را نیز گفت که نتیجه اعتراض آن‌ها به مسئولان شرکت هواپیمایی آتا در فرودگاه ارومیه به این جا ختم شده که مسافران خسارت خود را از آژانس هواپیمایی که بلیتشان را خریده اند پس بگیرند و در جبران از دست رفتن پروازشان نیز از دیگر شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه ارومیه یک بلیت دیگر خریداری کنند.