۰ نفر

اشیا ممنوعه برای حجاج؛ شیرین بیان همراه خود نداشته باشید

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 285941
 اشیا ممنوعه برای حجاج؛ شیرین بیان همراه خود نداشته باشید

فرمانده پلیس فرودگاه های استان بوشهر گفت: حمل و نگهداری مواد مخدر به هر میزان و اشیاء غیرمجاز برای زائران بیت الله الحرام جرم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گفت: درصورت کشف ضمن ممانعت از خروج زائر ،برای او پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال می شود.
سرهنگ دوم محمد مهدی احمدی افزود: حمل داروهای گیاهی به خصوص شیرین بیان به علت شباهت آن به مواد مخدر و ناآشنا بودن برای پلیس عربستان ممنوع است .
وی گفت: همراه داشتن مایعات اسیدی چون ترشیجات، اسپری،  گاز فندک، اسباب بازی هایی که به سلاح شباهت دارند و داروهایی چون شربت متادون، ترمادول،  قرص استامینوفن کدئین و شربت اکسپکتورانت کدوئین به هواپیما ممنوع است.
سرهنگ دوم احمدی در زمینه مراقبت از وسایل همراه و مدارک هویتی افزود: زائران مدارک هویتی را در یک کیف همراه داشته و از قرار دادن آن در چمدان پرهیز کنند. همچنین هنگام تردد در مراکز پرجمعیت و مدخل های ورودی و خروجی که احتمال سرقت وجود دارد از امانت گرفتن بار دیگران خودداری کنند.
وی گفت: به علت مراحل بازرسی طولانی،زائران 4 ساعت قبل از خروج پرواز در فرودگاه بوده و خانواده زائران هم تا آنجا که مقدور است مراسم بدرقه و استقبال را در منزل و یا اماکن عمومی انجام دهند تا مشکلی برای ساکنین اطراف فرودگاه ایجاد نشود.