۰ نفر

به چینی‌ها زیاد چلوکباب ندهید!

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 273801
 به چینی‌ها زیاد چلوکباب ندهید!

طبق آمارهای رسمی، حداقل ۱۲۹ میلیون چینی در سال ۲۰۱۷ به سایر کشورها سفر کردند ولی تنها ۸۰ هزار نفرشان به ایران آمده اند که انگیزه بیشتر آن‌ ها هم تجارت بوده، نه گردش.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آفتاب یزد، حدود هشت سال از زمانی که ایران رسما به عنوان مقصد امن برای سفر در چین معرفی شد، می ‌گذرد ولی آمارها نشان می دهد هنوز نتوانسته ‌ایم اصطلاحا دل این گردشگران ولخرج را که دنیا برای آن ‌ها سر و دست می‌ شکند، به ‌دست آوریم.

طبق آمارهای رسمی، حداقل ۱۲۹ میلیون چینی در سال ۲۰۱۷ به سایر کشورها سفر کردند ولی تنها ۸۰ هزار نفرشان به ایران آمده اند که انگیزه بیشتر آن‌ ها هم تجارت بوده، نه گردش. چینی ‌ها لاکچری بودن را دوست دارند، اما به مناطق تاریخی هم علاقمندند. آن‌ ها شیفته معماری مساجد ایران هستند، تنوع پوشش زنان ایرانی را دوست دارند واز عکس گرفتن به شدت لذت می ‌برند و تمایل دارند تصاویر خود را به سرعت در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

البته تعداد سفر چینی ها به ایران با هر انگیزه ای، درحال رشد است و ایران جزو کشورهای هدف چینی ها قرار گرفته و آنها اذعان می کنند که کشور ما برای مسافرت، سرمایه گذاری و تجارت امن است اما همچنان در بین ۲۰ کشور هدف برای سفر اهالی این کشور قرار ندارد.

به همین خاطر، چند وقتی است نهادهای مسئول دست به کار شده اند تا میزان رضایت گردشگران ورودی کشور چین از خدمات گردشگری ایران را افزایش دهند و در یکی از آخرین بخشنامه ها، دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بخشنامه های به نهادهای خصوصی فعال در این حوزه، توصیه هایی را مطرح کرده است.

در این نامه با تاکید بر اهمیت بهبود کیفیت خدمات گردشگری، راهکارهایی پیشنهادی برای افزایش رضایتمندی سفر گردشگران چینی به ایران مطرح شده است تا سهم کشورمان در جذب این توریست ها افزایش یابد.

در این دستورالعمل پیوست که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده با تاکید بر ضرورت واگذاری اینترنت مناسب در قالب سیم کارت به این افراد، متذکر شده که نوع غذا و پذیرایی سر وقت برای انها اهمیت زیادی دارد اما این توریست ها حاضرند فقط 1 یا 2 بار چلوکباب ایرانی را امتحان کنند و بهتر است انواع غذاهای آبدار برایشان تدارک دیده شود.

همچنین چینی ها در هر زمان نیازمند آب جوش و چای هستند و در عین حال، تهیه نقشه و بوروشور به زبان چینی می تواند به افزایش رضایت آنها کمک کند. ضمنا باید توجه شود که به دلیل باورهای فرهنگی سعی شود گردشگران این کشور در طبقه چهارم اقامت داده نشوند.

روزنامه