۰ نفر

خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

۵ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۱۵
کد خبر: 260200
خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور: با توجه به میزان مسافرت ها و استقبال مردم خدمات سفر تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، محمد محب خدایی  افزود: امسال سعی کردیم در برنامه ریزی هایمان با توجه به حجم گسترده سفر هموطنان به شکلی عمل کنیم که بتوانیم بیشترین رضایت را به دست آوریم، در واقع برای دسترسی به اطلاعات یکپارچه سازی آنها را به عنوان یک پنجره واحد در دستور کار سفر کشور قرار دادیم و در حال حاضر در ستاد خدمات سفری کشور، 20 دستگاه از جمله سازمان ها و وزارتخانه ها عضو هستند و براساس مصوبه سال 92 دولت باید درجهت خدمات ارتقای سفر و سیاستگذاری و نظارت فعالیت کنند.

وی با اشاره به تعداد سفرهای نوروزی سال 97 تاکنون گفت: از 27 اسفند 96 تا 3 فروردین سال 97 حدود 17 میلیون و 300 هزار نفر اقامت شب هموطنان در مراکز گردشگری، رفاهی، اقامتی و هتل ها به ثبت رسیده است و 19 میلیون و 300 هزار نفر بازدید از مراکز گردشگری داشته ایم و حدود 21 هزار بازدید نظارتی صورت گرفته است.

محب خدایی تصریح کرد: از لحاظ رشد نسبت به سال گذشته اقامت شب هموطنان 10 درصد افزایش داشته، بازدید از مراکز گردشگری 16 درصد افزایش و تعداد شکایت ها 46 درصد کاهش یافته است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور گفت: در خصوص برنامه های ویژه نوروز به نام نوروزگاه برای هموطنان ویژه برنامه های نوروزی 81 درصد رشد داشته و برنامه های جدیدتری به این برنامه ها اضافه شده است.

وی با اشاره به تعداد سفرهای حمل و نقلی هموطنان اظهار کرد: تعداد مسافرت هایی که از سیستم جاده ای استفاده شده 3 میلیون و 100 هزار نفر گزارش شده و سفر هوایی 3 میلیون و 600 هزار نفر، ریلی 790 هزار نفر و دریایی یک میلیون و 200 هزار نفر ثبت و گزارش شده است.

محب خدایی با اشاره به استان هایی که بیشترین سفرها در چند روز اخیر در آن صورت گرفته است گفت: استان هایی همچون مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس و خوزستان به ترتیب استان های مورد استقبال مردم برای سفرهای نوروزی بوده اند.

وی با اشاره به توضیح سفر به سمت مناطق کمتر شناخته شده کشور برای هموطنان افزود: یکی از بحث های اصلی ما توزیع سفر به سمت مناطق کمتر شناخته شده بود که خوشبختانه آمارهای ثبت شده نشان می دهد که استان هایی مانند مرکزی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، هرمزگان، قزوین و کرمانشاه توانسته اند در این برنامه موفق عمل کنند و جذب گردشگر به سمت شهرهای خود داشته باشند.

محب خدایی با اشاره به دور دوم سفرهای نوروزی و بازگشت برخی از هموطنان از سفر گفت: ستاد خدمات سفری کشور بیانیه ای برای مسافرانی که در حال بازگشت هستند و کسانی که سفر خود را آغاز کرده اند صادر کرده و خواهش ما این است که به اخبار هواشناسی مبنی بر شرایط جوی دقت کافی داشته باشند و حتما در مناطقی که پیش بینی چادر شده اسکان یابند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفری کشور با اشاره به سایر برنامه های این ستاد برای دیگر هموطنان افزود: برای هموطنان دیگر نیز امسال جشنواره هایی برای ترغیب کالای ایرانی و جایزه های ویژه ای برای شرکت کنندگان در جشنواره در نظر گرفته شده است که هموطنان می توانند در قرعه کشی آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: جشنواره دیگری برای شهرهای کمترشناخته شده در نظر گرفته ایم و جایزه های ویژه ای همچون خودرو برای کسانی که به این شهرها سفر و در قرعه کشی شرکت کنند در نظر گرفته شده است.

محب خدایی با اشاره به عیدانه های ویژه هتل ها و مراکز تجاری کشور خاطرنشان کرد: هتل ها و مراکز تجاری در ایام نوروز تخفیف های ویژه ای بین 30 تا 50 درصد در شهرهای مختلف برای هموطنان در نظر گرفته اند.