۰ نفر

برای شروع یک سفر مناسب و آسوده باید به چه نکاتی توجه کنیم!؟ بلیط هواپیما

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 259526
برای شروع یک سفر مناسب و آسوده باید به چه نکاتی توجه کنیم!؟ بلیط هواپیما

امروزه با وجود مشغله های زیاد در زمینه های مختلف از جمله کار و زندگی، سفر نقش مهمی در آرامش روح و جسم ایفا می کند. مهم نیست سفری کوتاه یا طولانی مدت داشته باشیم مهم این است که در طول سفر احساس راحتی داشته باشیم. برای این منظور نیاز است مواردی را رعایت کنیم که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

photo_2018-03-19_12-39-53

برای شروع یک سفر مناسب و آسوده باید به چه نکاتی توجه کنیم!؟

امروزه با وجود مشغله های زیاد در زمینه های مختلف از جمله کار و زندگی، سفر نقش مهمی در آسایش و آرامش روح و جسم ایفا می کند. مهم نیست سفری کوتاه یا طولانی مدت داشته باشیم مهم این است که در طول سفر احساس راحتی داشته باشیم. برای این منظور نیاز است مواردی را رعایت کنیم که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

اولین و مهم ترین مرحله انتخاب مقصد مناسب است، اگر می خواهید سفری آرام داشته باشید به مقاصد شلوغ و پر ترافیک سفر نکنید، کمی جستجو به شما دید بهتری نسبت به مقاصدی که می توانید انتخاب کنید می دهد.بعد از انتخاب مقصد به مرحله ی خرید بلیط می رسیم. بهتر است از وسایل حمل نقل ایمن که مارا زودتر و راحت تر به مقصد می رسانند استفاده کنیم. در این میان از ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی می توان به هواپیما اشاره کرد. این وسیله در کنار راحتی و ایمنی بالا در زمان خرید نیز به شما امکانات و شرایط مختلفی را ارائه می دهد از جمله انواع مختلف خرید بلیط هواپیما که می توان از میان آنها به این موارد اشاره کرد: بلیط چارتر، یافتن بلیط هواپیما ارزان، بلیط پرواز داخلی، بلیط پرواز خارجی و... در اینجا می توان از دو سامانه ی قوی رزرو بلیط هواپیما نام برد. اولی تیک بان و دومی گردشا. هر دو سامانه از کامل ترین و با سابقه ترین سامانه های فروش بلیط هواپیما در ایران هستند و تجربه ی خرید دل نشینی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

حال که بلیط هواپیما ی خود را تهیه کردیم و آماده ی سفر هستیم باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

تا حد امکان سعی کنیم سبک سفر کنیم: برای این منظور امکان دارد نتوانید لباس مناسب هر مکان را با خود ببرید و شاید در برخی موارد خوش پوش نباشید. به منظور ساماندهی بهتر به لوازم خود قبل از شروع به جمع آوری وسایل، لیستی از لوازم مورد نظر که باید مناسب سفر از طریق بلیط هواپیما هم باشند (در سفر با بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس شرایط می تواند متفاوت باشد) تهیه کنید. آز همراه آوردن لوازم غیر ضروری اجتناب کنید، اگر این کار برای شما سخت است به این فکر کنید که قرار است این وسایل رو در تمام مسیر با خود حمل کنید و شاید در برابر استفاده ای که از آنها دارید کارایی لازم را نداشته باشند. نکته: در زمان بسته بندی لباس های خود سعی کنید آنها را رول کنید! این امر باعث می شود فضای کمتری اشغال کنند.

لوازم ضروری: لوازم ضروری را دور از دسترس نگذارید تا در مواقعی که به آنها نیاز دارید پریشان شوید، حتی المقدور این لوازم را در کیف دستی حمل کنید تا در شرایط اضطراری به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید قبل از بازگشتن به سمت منزل همیشه چندین و چند بار محل را جستجو کنید تا وسایل خود را جا نگذارید.

زبان: اگر به کشور های خارجی سفر کردید و به زبان آن منطقه تسلط نداشتید از زبان بدن استفاده کنید، این زبان یک زبان بین المللی بوده تقریبا در تمام نقاط جهان استفاده می شود!

دما: در میان لوازم و وسایل خود حتما البسه مناسب برای شرایط مختلف دمایی را در نظر بگیرید، به طور مثال یک سویی شرت یا یک کت ضخیم تن کنید که با دمای بدن شما سازگاری داشته باشد و همینطور چون آن را به تن دارید جایی را از شما اشغال نکرده و نمیتوان روی آن اسم وسیله ی غیر ضروری گذاشت، در این صورت اگر در مقصد خود با تغییر دمای ناگهانی رو به رو شدید، چه گرم شود و چه سرد شما توانایی مقابله با آن را خواهید داشت و دچار اختلاف دمای شدید نمی شوید، البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می توانید دمای مقصد خود را تا چند روز آینده در به دست بیاورید.

photo_2018-03-19_12-39-57

در میان تمامی مطالب گفته شده در رابطه با سفری راحت جای یک بحث جنجالی خالیست!

انصراف از سفر! اگر به هر دلیلی قصد انصارف از سفر را دارید و از این که به این سفر بروید پشیمان شده اید می توانید با رعایت قوانین و مقررات درج شده بر روی بلیط هواپیما اقدام کرده و در صورت نیاز به روند استرداد هزینه ی بلیط بپردازید.

به طور کلی اگر می خواهید سفری خاطره انگیز و دلپذیر داشته باشید و کمی از دغدغه های زندگی دور شوید می توانید از موارد بالا که بخشی از دانش های اولیه برای سفری مناسب است و استفاده کنید.