۰ نفر

گشت و گذاری کوتاه در کوالالامپور +تصاویر

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 247297
گشت و گذاری کوتاه در کوالالامپور +تصاویر

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، به خصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری، برج‌های بلند و رستوران‌های مشهور هم، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهترین زمان سفر به مالزی از لحاظ آب وهوا و حتی خرید و گشت و گذار آذر و دی و بهمن است. ممکن در مابقی ماه های سال بارش و گرما کمی اذیت کننده باشد. سفر روح انسان را تازه می کند و تنها زمانی است که انسان به هیچ چیز فکر نمیکند جز در لحظه بودن. از لحظات خود لذت ببرید و تجربه کنید.

مردم مالزی به دلیل اینکه سالها مستعمره انگلستان بودند کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما در هرجا میتوانید هرگونه سوالی داشتید از آنها بپرسید. اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید به راحتی میتوانید خودتان راهنمای خودتان باشید فقط با کمی صبر و حوصله.

در اغلب ایستگاه های اتوبوس و مترو به خصوص در ایستگاه مرکزی کارمندانی هستند که وظیفه دادن پاسخ به سوالات افراد و گردشگران را  دارند. دلار خود را به رینگیت تبدیل کنید و در هنگامی که قصد داشتید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید حتما اسکناس ریز داشته باشید چون گاهی دستگاه به دلیل نتوانستن بازگرداندن باقی پول قادر به دریافت نیست.

هزینه بلیط ها اغلب بین 1 تا 3 رینگیت است و شما از طریق دستگاه ایستگاه مقصد را مشخص میکنید و به همان میزان  بها پرداخت میکنید. سکه های پلاستیکی بلیط شما محسوب می شوند که تاهنگام خروج از محوطه مترو باید به همراه داشته باشید تا بتوایند از خروجی مربوطه عبور کنید

مردم این کشور معتقد به ادیان گوناگون هستند از جمله درمیان انها مسلمان – مسیحی و بودایی به چشم میخورد. به عقاید همه آنها احترام بگذارید و مبادا دست در گردن خدایان انها عکس بگیرید؟

معبد باتوکیو

برای رفتن به این معبد کافی است از طریق مترو خود را به ایستگاه  BATU CAVES برسانید.

وقتی به ایستگاه رسیدید به دلیل بعد مسافت طولانی ساعت های رسیدن قطار برای بازگشت در روی تابلو درج شده است.حتما آن را مطالعه و زمان برگشت خود را برنامه ریزی کیند تا برای برگشت معطل نشوید.

در ابتدا مجسمه انسان میمون نمایی را میبینید که قلب خود را شکافته و از میان ان 2 زن که معشوقه او هستند نمایان است.

مجسمه طلایی رنگ مورگان را مشاهده میکنید که در پشت سرش 286 پله قرار دارد و شما در طی کردن این پله ها میمون های سرگردانی را میبینید که موز و نارگیل میخورند و از این سو به آن سو میدوند.

هندوها اعتقاد داشته اند اگر کسی با زانو این پله ها را طی کرده باشد و از زانوانش خون نیاید گناهانش بخشیده شده است.

هندوها عصرها مراسم مذهبی در بالای این غار برگزار میکنند و برای خدای خود پیشکش میبرند.

بودایی های زیادی را مشغول پرستش میبینید که سرشان به خاک متبرک شده است.

معبد باتوکیو (1)

معبد باتوکیو (2)

معبد باتوکیو (3)

معبد باتوکیو (4)

معبد باتوکیو (5)

معبد باتوکیو (6)

معبد باتوکیو (6)

معبد باتوکیو (7)

معبد باتوکیو (8)

معبد باتوکیو (9)

معبد باتوکیو

پارک سان وی لاگون

کافی است خودتان را به پتالینگ جایا (Petaling Jaya)، منطقه ای در 15 کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور برسانید. وقتی پا به درون پارک موضوعی سان وی لاگون بگذارید با مجموعه ای از انواع تفریحات آبی و غیر آبی متنوعی رو به رو خواهید شد.

این پارک از 6 بخش مختلف تشکیل شده است:

1- نیکلدیون لاست لاگون

2- پارک آبی

3- شهربازی

4- باغ وحش

5- پارک هیجان

6- پارک وحشت

هزینه ورود  برای گردشگران 170 رینگیت ، کودکان و کهنسالان 140 رینگیت است. اگر خرید اینترنتی داشته باشید 153 رینگیت برای بزرگسالان و 126 رینگیت برای کودکان و کهنسالان است.  اگر قصد دارید از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به سان وی لاگون استفاده کنید، ابتدا سوار مترو شده و در ایستگاه سوبانگ جایا (Subang Jaya) پیاده شده و سپس با استفاده از اتوبوس های فیدر (feeder bus) به ایستگاه سان وی پیرمید بروید.

ساعت بازدید از این مجموعه 10 تا 18 می باشد.

ارتفاعات گنتینگ

شما در بازدید از این ارتفاعات زیبا و سرسبز سوار یکی از سریعترین و بلند ترین تله کابین ها خواهید شد. برای اینکه خودتان را به این مکان فوق العاده برسانید باید از طریق مترو خود را به ایستگاه KL SENTRAL  برسانید . مامورانی هستند که شما میتوانید از آنها راهنمایی بگیرید و محل فروش اتوبوس های گنتینگ را بپرسید . (در قسمت پایین ایستگاه مرکزی قرار دارد) وقتی به گیشه مربوطه رسیدید بلیط اتوبوس رفت و برگشت و تله کابین را تهیه میکند . حدود  10 رینیگت برای هر نفر هزینه دارد.6رینگیت بهای تله کابین و 4 رینگیت هزینه اتوبوس صبح زود حرکت کنید تا با آرامش بیشتری تجربه کنید و لذت ببرید.

پس از اینکه به مقصد رسیدید حدود 50 دقیقه با تلکه کابین بر فراز ارتفاعات خواهید رفت.

5 هتل و چندین مجموعه شهربازی و مجموعه های تفریحی و مراکز خرید و رستوران وجود دارد که میتوانید در اینجا وقت بگذرانید.

باغ پرندگان (1)

باغ پرندگان (2)

باغ پرندگان (3)

باغ پرندگان (4)

باغ پرندگان (5)

باغ پرندگان (6)

باغ پرندگان (7)

باغ پرندگان (8)

تله کابین گنتینگ (1)

تله کابین گنتینگ (2)

تله کابین گنتینگ (3)

معبد بهشت و جهنم

حتما به معبد بهشت و جهنم هم یک سری بزنید. اتوبوسهای رایگان برای رفتن به این معبد در قسمت زیرین First World Hotel در دسترس هست که هر یک ساعت یه بار حرکت میکنه. بعد از عبور از یه مسیر واقعاً عجیب و پیچ در پیچ به این معبد خواهید رسید.

در اینجا شما معابد و خدایان مختلفی رو میبنید و در منظره ای سرسبز که گاهی مه همه جا را فرا میگیرد روبه رو خواهید شد.

جالبترین قسمت این معبد 10 طبقه جهنم است که قسمتهای مختلف جهنم با عذابهایی که نصیب گناهکاران می شود را با مجسمه روایت می کند.

باغ پرندگان کوالالامپور

برای رفتن به این باغ شما میتوانید با اتوبوس JALAN SOLTAN MOHAMMAD  و یا خط 22 و 38 LEBUH PASAR BESAR خود را به این مکان برسانید  و از بازدید از این جاذبه لذت ببرید.از 9 تا 7 بعد ازظهر این مکان برای بازدید عموم باز است و بهای بلیط آن 48 ریگیت برای بزرگسالان و 38 رینگیت برای کودکان زیر 12 سال است.

وقتی بلیط ورود تهیه کردید کاغذ های باریکی به شما میدهند که می بایست چسب آن را بردادید و مانند دستنبند دور مچ دست خود ببندید.

در این باغ پرندگان مختلف را که آزاداندند و در هیچ حصاری نیستند خواهید دید.

و حتی میتوانید در قسمتی طوطی های زنگارنگ را به کمک ماموران بر روی دستان خود بگذارید و عکس بگیرید.باغ پرندگان (8)

باغ پرندگان (9)

باغ پرندگان (10)

باغ پرندگان (11)

باغ پرندگان (12)

باغ پرندگان (13)

باغ پرندگان (14)

شهر پوتراجایا

پوترا به زبان مالایی یعنی موفقیت و جایا به معنی فرزند است. قدمت این شهر به 14 سال میرسد و در مالزی به شهر هوشمند معروف است.

برای رفتن به این شهر کافی است با مترو خود رابه ایستگاه putrajaya برسانید .سپس اتوبوس هایی هستند که با پرداخت 2 رینگیت شما را به مرکز پوترا (که اسکه دریاچه و مسجد پوترا و ساختمان نخست ویزیری است) می  رساند و شما خود میتوانید از تمام اینها دیدن کنید.

اگر خودتان را تا قبل از ساعت 11 به ایستگاه پوترا برسانید اتوبوس هایی هستند که شما را به گشت شهر میبرند.

در این شهر شما دریاچه مصنوعی را خواهید دید که میتوانید با قایق گشتی روی آن داشته باشید. 8 پل معروف دنیا در این دریاچه شبیه سازی شده است.از جمله پل خواجوی ایران.

مسجد صورتی

مسجدی بسیار زیبا و با شکوه در حاشیه این دریاچه قرار دارد که به نام مسجد پوترا یا صورتی است. این مسجد با گنبدی صورتی رنگ میدرخشد . در هنگام ورود به این مسجد رویه هایی مانند شنل کلاه دار به رنگ صورتی به خانوم ها میدهند . سرتاسر این مسجد به رنگ صورتی تزیین گشته و کاشی کاری های صورتی رنگ ان زیبایی خاصی به نظر بینندگان خواهد داشت.

ساختمان دیگری در مقابل این مسجد وجود دارد به نام ساختمان نخست وزیری که این بنا برگرفته از تاج محل هندوستان است.

مسجد صورتی (1)

مسجد صورتی (2)

مسجد صورتی (3)

مسجد صورتی (4)

مسجد صورتی (5)

اما مراکز خرید خوب مالزی کجاست؟

مرکز خرید پاویلیون  ، سوریا (در پایین برج های پتروناس) ، مرکز خرید تایمز اسکوئر و گاردن از جمله بهترین مراکز خرید است که دسترسی راحتی برای رسیدن به انها وجود دارد. اما در کل مراکز خرید در کوالالامپور بسیار زیاد است و شما از هر خیابانی که عبور میکنید تا سوار مترویی که میشوید مراکز خرید مختلفی را خواهید دید.

اما بهتراست بدانید که در بیشتر مراکز خرید مالزی سرویس بهداشتی ایرانی نیز وجود دارد. شاید به دلیل اینکه اغلب مردم در این کشور مسلمان هستند به این نکته توجه داشته اند.

میوه های استوایی