۰ نفر

سفری کوتاه در کوالالامپور +تصاویر

۲۷ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲
کد خبر: 245497
سفری کوتاه در کوالالامپور +تصاویر

شهر زیبای کوالامپور درکشور مالزی قرار دارد. حدود 8 ساعت پرواز مستقیم از تهران تا مالزی است. بهتر است زمان پرواز را شب انتخاب کنید تا کمتر متوجه زمان زیاد سفر شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دلیل بعد مسافت و جاذبه‌های فراوانی که این کشور دارد اغلب تورها 7 شب و هشت روز برگزار می‌کنند.

معمولا از روز اول سفر به دلیل طولانی بودن زمان سفر و مدت زمانی که ترانسفر تور برای رساندن مسافرها به هتل سپری می‌کند نمی‌توانید استفاده چندانی داشته باشید. بنابراین برنامه‌ریزی خود را از روز دوم شروع کنید.

این شهر حدود 15 سال است که پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته است گردشگران زیادی را به خصوص در فصل پاییز و زمستان به خود جذب کند.

اغلب هوا معتدل و مرطوب است  حتما یک چتر کوچک با خود به همراه داشته باشید زیرا وقتی آسمان مالزی شروع به بارش کند، مثل این می‌ماند که شیر آب باز است و بند نمی آید.

اولین نکاتی که نظر مسافران ایرانی را به خود جلب خواهد کرد، تمیزی و سنگ فرش‌های منظم شهر، برعکس بودن خیابان‌ها نسبت به ایران ، و تعداد زیاد موتور سواران خانم در این کشور است.

بخشی از دیدنی های مالزی شامل : برج های دوقلوی پتروناس، برج مخابراتی منارا، اکواریوم klc، مسجد آبی، باغ پرندگان، مسجد جامیک، معبد باتوکیو، شهر پوتراجا، روستای فرانسوی، محله چینی ها، گنتیگ، پارک آبی سان وی لاگون است. که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

سعی کنید هتل خود را نزدیک مرکز شهر – مثلا در نزدیکی برج های پتروناس انتخاب کنید تا عبور و مرور برایتان راحت باشد و دسترسی به همه چیز بهتر است و زمان کمتری از دست میدهید.

برج های دوقلوی پتروناس- اکواریوم و  برج مخابراتی، دیدین این 3 مکان را به دلیل نزیکی به یکدیگر در یک زمان اختصاص دهید.

وقتی خود را به ایستگاه  BUKIT  NANS رساندید حدود 5 دقیقه ای تا برج مخابارتی منارا فاصله دارید . در ابتدای ورودی برج اتوبوس های رایگان شما را به درب ورودی برج می رسانند. قیمت ورودی به محصوطه باز برج 100رینگیت است.

برج مخابارتی منارا

شما از بالای برج منظره کل شهر کوالالامپور را خواهید دید. ماکتی زیبا از 10برج بلند دنیا که یکی از انها نیز برج میلاد تهران است را خواهید دید. برج مخابراتی کوالا رتبه 5 را دارد.

اما هیجان انگیز ترین قسمت بازدید مربوط می شود به رفتن به اتاقک های سراسر شیشه ای که زیر پایتان را میتوانید ساختمان ها و درختان سر سبز را ببنید و کلی عکسهای یادگاری از این تصویر فوق العاده بگیرید

میتوانید از برج مخابراتی با برج پتروناس که نماد کوالالامپور است را پیاده بروید. این برج ، بلند ترین برج دو قلوی جهان است که از طریق یک پل به یکدیگر متصل میشوند.

برج های پتروناس (1)

برج های پتروناس (2)

برج های پتروناس (3)

برج های پتروناس (4)

اگر از برج مخابراتی دیدن کردید بالا رفتن از برج پتروناس را پیشنهاد نمیکنم زیرا به شما منظره محدودی از شهر را خواهد داد.

در پایین این برج اکواریوم کوالالامپور قرار دارد که بهای ان برای بزرگسالان 46 رینگیت است و از ساعت 11 تا 8 میتوانید بازدید داشته باشید.

(لازم به ذکر است که بدانید کلیه مراکز خرید و مغازه ها در مالزی راس ساعت 8 تعطیل میشوند .)

این اکواریوم یکی از بزرگترین اکواریوم های جهان است که جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان دارد.

اکواریوم (1)

اکواریوم (2)

اکواریوم (3)

اکواریوم (4)

اکواریوم (5)

اکواریوم (6)

اکواریوم

 

دلار خود را به رینگیت تبدیل کنید و در هنگامی که قصد داشتید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید حتما اسکناس ریز داشته باشید چون گاهی دستگاه به دلیل نتوانستن بازگرداندن باقی پول قادر به دریافت نیست.

هزینه بلیط ها اغلب بین 1 تا 3 رینگیت است و شما از طریق دستگاه ایستگاه مقصد را مشخص میکنید و به همان میزان  بها پرداخت میکنید.

سکه های پلاستیکی بلیط شما محسوب می شوند که تاهنگام خروج از محوطه مترو باید به همراه داشته باشید تا بتوایند از خروجی مربوطه عبور کنید.

ابتدا از هتل خود یک نقشه تهیه کنید  و مکان هتل را در روی ان مشخص کنید.

گشت شهری رایگان جزو امکانات تور شما می‌باشد که بازدید کنندکان را به بازدید رایگان از کارخانه شکلات سازی ، مسجد جامیک ، میدان مردکا ، معبد چینی ها و مرکز گردشگری کوالالامپور می‌برد.

در کارخانه شکلات سازی شما با شکلات های تولید کشور مالزی آشنا می شوید و قدرت خرید دارید. یکی از شکلات‌های منحصر به فرد مالزی شکلات فلفل است.

پیشنهاد می‌کنیم فقط بازدید داشته باشید زیرا که قیمت بالای شکلات و نداشتن طعم خیلی لذیذ و حجم پایین آن باعث نارضایتی شما در آینده خواهد شد.

در معبد چینی‌ها شما با خدایان آن‌ها و طریقه عبادت آن‌ها آشنا می‌شوید.

معبد چینی ها (1)

معبد چینی ها (2)

 

معبد چینی ها (4)

معبد چینی ها (5)

معبد چینی ها (6)

در مرکزی گردشگری کوالالامپور شما عکس‌های یادگاری منحصر به فردی با نماد I LOVE KL  می‌توانید بگیرید و سپس تاریخچه پیشرفت این کشور را در غالب ویدئو عکس و ماکت برای شما به نمایش میگذارند.

مرکز گردشگری کوالا (1)

مرکز گردشگری کوالا (2)

میدان مردکا در مجاروت آن قرار داد که پرچم کولالامپور به عنوان یکی از بلند ترین پرچم های دنیا به همراه پرچم ایالت های  آن افراشته شده است.

میدان مردکا (1)

میدان مردکا (2)

میدان مردکا (3)

میدان مردکا