۰ نفر

با چمدان بزرگ به صربستان سفر کنید!

۴ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 240039
با چمدان بزرگ به صربستان سفر کنید!

صربستان به عنوان کشوری با فرهنگ و پیشینه ای قوی در اروپا شناخته می شود. این کشور جاذبه های خاص و فراوانی برای توریست ها مهیا کرده است؛اما علاوه بر بازدید از جاذبه های باستانی و طبیعی، یکی از جذابیت های بدون تردید تور صربستان، خرید سوغات متنوع و متعدد اروپایی است.

سوغات کشور صربستان

با توجه به نوع اقلیم این کشور اروپایی، بسیاری از سوغات آن حالت بافتنی دارند و بسیاری از آن ها به خاطر طرح خاصشان معروف شده اند. بررسی تمام سوغاتی که می توان در صربستان تهیه کرد، کار سختی به نظر می رسد؛ اما سعی شده تا در این مقاله لست تورز به برخی از این سوغاتی که می توانید در سفر به صربستان خریداری کنید اشاره شود.

لباس‌های محلی صربستان

یکی از سوغاتی های بی چون و چرای صربستان، لباس محلی این کشور است. شما با خرید لباس محلی این کشور، می توانید برای همیشه تاریخ و فرهنگ این کشور را با خود به خانه ببرید! این لباس های خوش رنگ و لعاب با استفاده از جنس های مختلف پارچه ای و در مدل های متنوعی دوخته می شوند.

یکی از معروف ترین لباس های مردانه جلک نام دارد که نوعی جلیقه است که با استفاده از پشم و مخمل تهیه شده است. همچنین در دوخت لباس بانوان صربستانی از خز استفاده شده تا حسابی گرم باشد.رنگ قرمز غالب ترین رنگ در لباس های صربستانی است و شما در تور صربستان به وفور مردمی را می یابید که با لباس های قرمزرنگ در رفت و آمد هستند.

کلاه ساجاکا

کلاه ساجاکا است. این کلاه در واقع کلاه سنتی صرب هاست که در طول زمان تغییراتی داشته است. این کلاه مردانه است و عموماً با دو رنگ مشکی و طوسی در بازارهای این کشور یافت می شود.

محصولات پشمی و بافتنی

محصولات مختلف پشمی مثل انواع جوراب هایی که با دست یا به صورت ماشینی تهیه می شوند، از سوغاتی های کاربردی است که شما می توانید در صربستان آن را خریداری کنید.

بدلیجات صربستانی

گوشواره صربستانی بدون شک از پرطرفدارترین سوغاتی هایی است که شما در صربستان با آن مواجه می شوید. گوشواره ها عموماً از طرح های سنتی الگو گرفته اند. بانویی که لباس های صرب پوشیده و گوشواره صربستانی نیز داشته باشد، مانند فردی می شود که در چند قرن گذشته در این کشور زندگی می کرده است.

سفالینه ها

ظروف سفالی در صربستان از منزلت بالایی برخوردار است. این ظروف که از انواع صنایع دستی محسوب می شوند، در شهرهای مختلف این کشور وجود داشته و شما در تور صربستان می توانید انواع ظروف سفالی را خریداری کنید. فقط باید دقت کنید که برای حمل آن به ایران با افراد کاردان مشورت کنید تا در خانه با ظروف شکسته شده مواجه نشوید.

اوپاناک

اوپاناک در واقع نوعی جامدادی رومیزی است که طرحی جذاب و جالب توجه دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این جامدادی در اروپا به عنوان نمادی از کشور صربستان شناخته شده و مسافران تور صربستان حتماً از این سوغات زیبا برای خود تهیه می کنند.اوپاناک که امروز به جامدادی تبدیل شده در واقع در گذشته نوعی کفش به حساب می آمده است، اما با گذشت زمان و با توجه به تغییر نوع کفش های مردم صرب، حالت تزیینی پیدا کرده و از روی زمین به بالای دکورها و میزهای تحریر راه پیدا کرده است.

سوغاتی های خوشمزه

اسلاتکو یکی از این سوغاتی هاست که از بهترین و پرطرفدارترین خوراکی های صربستان به حساب می آید. شاید به نظر آن را شبیه به مربا یا شربت بپندارید، اما امتحان کردن آن می تواند برای شما جذابیت فوق العاده زیادی داشته باشد.

یکی دیگر از سوغاتی های خوراکی که شما در تور صربستان می توانید به آن دسترسی داشته باشید، چاشنی آجوار است. چاشنی ای که اکثر غذاهای صربستانی را خاص و خوشمزه می کند. شما با خرید این چاشنی می توانید طعم غذاهای صربی را در طبخ های خانگی خود نیز تجربه کنید. چاشنی آجوار از دسته ادویه های تند است و در مخلوط آن از سیر و بادمجان نیز استفاده شده که مزه خاصی را به غذا می دهد. شما در سفر به این کشور اروپایی با سوغات مختلف دیگری ازجمله نوشیدنی های میوه ای خوشمزه تا گلیم های خاص صربستانی نیز مواجه خواهید شد. و لذت سفر تور اروپا شما چند برابر خواهد شد.

اگر به دنبال تور لحظه آخری هم هستید می توانید از سایت لست تورز دیدن کنید.