۰ نفر

همه مُهرهای نفیس پادشاهان قاجار +تصاویر

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 218870
همه  مُهرهای نفیس پادشاهان قاجار +تصاویر

مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: از همه‌ پادشاهان دوره قاجار از آغامحمد خان تا احمدشاه مُهرهای نفیس و قابل‌توجهی وجود دارد که از نظر فنی، هنری و تاریخی جزو شاهکارهای موزه‌ای محسوب می‌شوند.

مسعود نصرتی درباره نمایشگاه "گزیده‌ای از مهرهای حکومتی عهد قاجار" اظهار داشت: حدود  76 قطعه مهر و دسته مهر به شکل‌های مختلف مانند انگشتر، آویز گردنبند و سه نسخه از فرامین ولیعهدی ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه و احمد‌شاه به نمایش گذاشته شده است.

مهر شاهان قاجار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: این مُهرها متعلق به پادشاهان، وزرا و برخی زنان خاص دربار بوده است. هر کدام از این مُهرها برای فرامین و اسناد خاصی مورد استفاده قرار می‌گرفت. برخی از این مُهرها به صورت نوشتاری و تصویری بوده و نام پادشاهان در یک بیت شعر روی آن حک شده است. همچنین نگین بیشتر این مُهرهای حکومتی از جنس سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی مانند زمرد و عقیق است.

مهر شاهان قاجار

 مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: از همه‌ پادشاهان دوره قاجار از آغامحمد خان تا احمدشاه مُهرهای نفیس و قابل‌توجهی وجود دارد که از نظر فنی، هنری و تاریخی جزو شاهکارهای موزه‌ای محسوب می‌شوند.

مهر شاهان قاجار