۰ نفر

بازدید ۱۲۴ هزار نفر از قلعه فلک الافلاک

۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۵۶
کد خبر: 185373
بازدید ۱۲۴ هزار نفر از قلعه فلک الافلاک

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از بازدید 124 هزار نفر از قلعه فلک الافلاک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، غلامرضا سلیمانی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته 8440 نفر گردشگر نوروزی از مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک و همچنین دو موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی بازدید کرده‌اند که با احتساب این رقم، آمار بازدید گردشگران از این قلعه تاریخی در نوروز 96 تا دوازدهم فروردین به 124 هزار و 423 نفر رسید.

وی ادامه داد: بر اساس آمار احصاء شده  از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون قریب به 500 هزار نفر در مراکز اقامتی لرستان اعم از هتل، مهمانپذیر، کمپ‌های اسکان موقت و تاسیسات اقامتی متعلق به آموزش و پرورش اقامت داشته اند که نسبت به سال گذشته در این تاریخ حدود 10 درصد افزایش داشته است.

سلیمانی افزود: طبق اعلام دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان در پایان روز دوازدهم فروردین سال 1396 آمار بازدید از جاذبه‌های استان لرستان به مرز 2 و نیم میلیون نفر رسید که حدود 41 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: تا روز گذشته 1406 بازدید نظارتی از مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی سطح استان انجام گرفته که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشته و طی این بازدیدها 46 واحد خدماتی مورد تشویق قرار گرفته و برای 231 واحد نیز تذکر، اخطار، تعطیل یا تعلیق صادر شده است.