۰ نفر

پیشنهاد روس‌ها برای همکاری در زمینه گردشگری خزر

۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 170580
پیشنهاد روس‌ها برای همکاری در زمینه گردشگری خزر

پیشنهاد روس ها برای همکاری در زمینه گردشگری خزر دولت روسیه پیشنهادی را مبنی بر همکاری مشترک دو کشور ایران و روسیه را در زمینه توسعه گردشگری دریای خزر مطرح کرده است.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت : چندی پیش از سوی دولت روسیه پیشنهادی مبنی برای همکاری دو کشور در زمینه گردشگری دریای خزر مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا مهاجری نژاد افزود : به این منظور پیشنهادات کشور روسیه و شاخص های توریسم دریایی در دریای خزر به سه استان شمالی گلستان، مازندران و گیلان برای بررسی بیشتر و ارائه نظر کارشناسی از سوی کارشناسان گردشگری این استان ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد : در صورت همکاری روسیه و ایران در زمینه گردشگری دریایی تحولی بزرگ در توسعه توریسم دریای خزر ایجاد خواهد شد.

مهاجری نژاد با تاکید براینکه بیشترین گردشگران روسیه از امکانات گردشگری ترکیه بهره مند می شوند ، گفت : در حال حاضر این پتانسیل وجود دارد که گردشگران روس به سواحل شمالی کشور فراخوانده شوند.

مهاجری نژاد با اشاره به اینکه ایران یک کشور اسلامی است و قوانین حاکم بر آن نیز بر این اساس است، اظهار داشت: بنابراین می توان با سند های بالادستی از جمله سند راهبردی گردشگری دریایی، تعاریف جدید برای گردشگران خارجی به منظور استفاده از تفریحات دریایی ایجاد کرد و امکانات و تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی کشور برای پذیرایی از گردشگران خارجی به ویژه روس ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ، تحقق این امر نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد انواع امکانات و تاسیسات گردشگری درنوار ساحلی شمال کشور است.

در حال حاضر متناسب با تقاضای گردشگران داخلی و خارجی امکانات گردشگری در نوار ساحلی شمال کشور فراهم نیست.

وی با اشاره به ویلاها و هتل های ساحلی در طول نوار ساحلی دریای خزر گفت: همواره در طول سال ظرفیت این اماکن اقامتی تکمیل می شود اما متاسفانه متناسب با تعداد گردشگران ورودی به نوار ساحلی دریای خزر، تفریحات دریایی وجود ندارد، در صورتی که تفریحات دریایی متناسب با تقاضای مردم وجود داشته باشد، گردشگران از تمام این تفریحات و امکانات برای گذران اوقات خود استفاده خواهند کرد.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت : به این ترتیب با افزایش تفریحات دریایی و ساحلی، مدت زمان اقامت گردشگران در هتل ها و اماکن اقامتی شمال کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش امکانات و تفریحات دریایی در نوار ساحلی شمال کشور از نیازهای اساسی مردم به شمار می رود، خاطر نشان کرد: این امکانات باید به گونه ای ایجاد شود تا اقشار مختلف مردم متناسب با در آمد خودبتوانند از آنها استفاده کنند.

مهاجری نژاد خاطرنشان ساخت: در واقع می توان گفت راهکارهای اساسی برای توسعه گردشگری دریای خزر از سوی بخش خصوصی مطرح می شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با ارائه تسهیلات مالی و صدور مجوزهای لازم از آنها حمایت خواهد کرد.

وی گفت : توسعه گردشگری دریایی در نوار ساحلی خزرعلاوه بر تقویت ورود گردشگران خارجی، زمینه توسعه گردشگری داخلی را نیز فراهم خواهد کرد.