۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

کارت عضویت؛ ابزار مهندسی انتخابات پارلمان بخش‌خصوصی

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 332196
کارت عضویت؛ ابزار مهندسی انتخابات پارلمان بخش‌خصوصی

یک عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کارت عضویت ابزار مهندسی انتخابات پارلمان بخش خصوصی است گفت: با توجه به اهمیت موضوع، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز باید به این قضیه ورود کنند.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ یک عضو اتاق بازرگانی که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین از کاهش محسوس تعداد کاندیدا در دوره نهم چه از لحاظ کمی و چه کیفی خبر داد و گفت: به لحاظ شرایط بد اقتصادی و بی‌نتیجه ماندن مطالبات اتاق در دوره جدید شاهد ریزش کاندیدا و کناره‌گیری اعضای برجسته از انتخابات هستیم.

او با گلایه از این که کارت‌های عضویت نتیجه انتخابات اتاق را مشخص می‌کند، تصریح کرد: بارها به اتاق اعلام کردیم که تنها فعالان اقتصادی و تجار باید در انتخابات حق رای داشته باشند و یکسان کردن رای این فرد با شخصی که فقط هر سه سال یکبار وارد این فضا می‌شود و اقدام به تمدید و یا صدور کارت عضویت می‌کند، منطقی نیست.

این عضو اتاق اضافه کرد: کارت عضویت ابزار مهندسی انتخابات اتاق است؛ این کارت نقشی در توسعه اقتصادی و تجاری کشور ندارد و تنها به ابزاری برای سوء استفاده افراد تبدیل شده است.

او اتاق بازرگانی را متولی اصلی رسیدگی به این کارت‌‌ها دانست و گفت: ما بارها در خصوص این کارت‌ها اعتراض کردیم و اتاق به ظاهر با ما همگام بود اما در عمل عکس این قضیه را شاهد بودیم، البته با توجه به اهمیت موضوع، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز باید به این قضیه ورود کنند.

این فعال بخش خصوصی درباره هزینه صدور این کارت‌ها توضیح داد: تا دوره قبل هرینه صدور هر کارت حدود 600هزار تومان بود و در این دوره به حدود یک میلیون و 500هزار تومان رسیده است و به رغم افزایش حق عضویت امکان سوء استفاده وجود دارد به طوری که کاندیداها می توانند با پرداخت حق عضویت برای خود رای جمع کنند.