۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

آخرین وضعیت خرید و پرداخت بهای دانه‌های روغنی/ 53درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 277644
آخرین وضعیت خرید و پرداخت بهای دانه‌های روغنی/ 53درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : تا امروز 214 هزارتن دانه روغنی تحویل گرفته شده از کشاورزان ثبت سامانه شده است که از این مقدار اطلاعات 205 هزار تن آن به ارزش 562 میلیارد تومان وارد سیستم بانکی شده و بانک‌ها 60 درصد مطالبات معادل 362 میلیارد تومان را به حساب کشاورزان واریز کرده اند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسن حنان در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در سالجاری تولید 500 هزار تن دانه روغنی در کشور هدفگذاری شده است، افزود: تاکنون کشاورزان در مجموع 217 هزار تن انواع دانه روغنی به مراکز شرکت بازرگانی تحویل داده اند که از این مقدار 214 هزار تن آن به ارزش 587 میلیارد تومان ثبت سامانه شده است.

وی ادامه داد: از 214 هزار تن دانه روغنی که ثبت سامانه شده است اطلاعات 205 هزار تن آن به ارزش 562 میلیارد تومان وارد سیستم بانکی شده و بانک‌ها  326 میلیارد تومان از مطالبات را به حساب کشاورزان واریز کرده اند.

حنان  با تاکید بر اینکه عمده دانه‌های روغنی که از کشاورزان تحویل گرفته شده کلزا است، اضافه کرد: تنها 35 تن از دانه‌های روغنی که از کشاورزان تحویل گرفته شده گلرنگ است و مقدار سایر دانه ای روغنی همچون سویا، آفتابگردان و گلرنک نیز تا امروز ناچیز بوده است.

وی درباره میزان خرید گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: تا امروز صبح 2 میلیون 700 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که از این مقدار 2 میلیون 576 هزارتن ثبت ساماه شده است.

حنان افزود: ارزش گندمی که در سامانه ثبت شده است 3 هزار و 420 میلیارد تومان برآورد می شود.

به گفته وی؛  اطلاعات 2 میلیون و 327 هزار تن گندم به ارزش 3 هزار و 91 میلیارد تومان وارد سیستم بانکی شده است و از این مبلغ بانک‌ها یک هزار و 631 میلیارد تومان را به حساب گندمکاران واریز کرده اند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان پرداخت‌ها را تقریبا 53 درصد از مطالبات گندمکاران عنوان کرد.

حنان در پایان یادآرو شد: برای خرید 10 میلیون و 500 هزار گندم مازاد بر نیاز کشاورزان برنامه ریزی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته 280 هزار تن انواع دانه روغنی شامل؛ کلزا، سویا، آفتابگردان و گلرنگ و همچنین 8 میلیون و 900 هزارتن گندم را از کشاورزان خریداری کرد.