۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری اشتغال روستایی/ ۵۰درصد منابع در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 276534
آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۱.۵میلیارد دلاری اشتغال روستایی/ ۵۰درصد منابع در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: ۵۰ درصد از منابع تسهیلات اشتغال روستایی معادل ۶ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است اما، روند جذب رضایت بخش نیست.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ ابوالفضل رضوی در گفت و گو با اقتصادآنلاین درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال از محل صندوق توسعه ملی، افزود: در کنار این رقم که معادل ۶ هزار میلیارد تومان است ۶ هزار میلیارد تومان دیگر از منابع بانکی در نظر گرفته شده که در مجموع از این ۱۲ هزارمیلیارد تومان ۵۰ درصد آن در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  قرار بر این است ۴۵ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده؛ به بخش کشاورزی، ۱۰  درصد به بخش صنعت و معدن و باقی مانده آن به بخش‌های گردشگری، خدمات، صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان تخصیص داده شود.

رضوی با تاکید بر اینکه انتظار می رفت تا کنون ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده به بانک جذب شود، اظهار کرد: طبق برنامه‌های پیش بینی شده باید تا تیرماه سال‌جاری ۵۰ درصد اعتبار جذب می شد و در حال پرداخت باقی اعتبار تخصیص یافته بودیم اما، کار به کندی پیش می رود.

وی بخشی از دلایل کندی در جذب اعتبارات را  مربوط به بانک‌ها و بخشی دیگر را مربوط به متقاضیان دانست.

رضوی با بیان اینکه تشخیص توجیه پذیر بودن طرح‌ها با بانک‌ها است، گفت: اینکه طرحی از نظر مالی بازده مناسب دارد یا خیر بر عهده بانک‌ها گذاشته شده و تایید آن‌ها برای پرداخت تسهیلات نیاز است.

وی اضافه کرد: متقاضی نیز باید وثیقه مورد پذیرش را تهیه و در اختیار بانک‌ها قرار دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا زمانی برای تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات مشخص نشده است، گفت: مدت زمان تعیین تکلیف تسهیلات از سوی بانک‌ها ۲ هفته و مدت زمان تهیه وثیقه توسط متقاضی ۱ ماه است.

رضوی در پایان تاکید کرد: تاکنون ۷۰ درصد از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته طرح به بانک‌ها ارسال شده و در حال بررسی است.