۰ نفر

رئیس شورای ملی زیتون ایران تاکید کرد:

پیگیری تشکیل فراکسیون «زیتون» در مجلس شورای اسلامی

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 275296
پیگیری تشکیل فراکسیون «زیتون» در مجلس شورای اسلامی

رییس شورای ملی زیتون ایران گفت: مقرر شده است که موضوع تشکیل فراکسیون «زیتون» در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی عباسی با بیان این‌که فراکسیون «زیتون» در مجلس شورای اسلامی، متشکل از نمایندگان استان‌های زیتون‌خیز کشور خواهد بود، اظهار کرد: اگر فراکسیون زیتون در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود، زمینه برای ارتباط نزدیک نمایندگان با بخش دولتی، بیان مسایل و مشکلات استان‌های زیتون‌خیز کشور در مجلس شورای اسلامی و تغییر نقشه راه زیتون فراهم خواهد شد. همچنین برندسازی از جمله اقدامات اساسی و پایه‌ای برای حمایت از تولید داخلی است که باید در دستور کار فراکسیون قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سال آینده اعزام هیات مسئولان و فعالان در عرصه زیتون به کشور ترکیه جهت بازدید از نمایشگاه تخصصی زیتون، بدون شک با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و به نحو موثرتری انجام خواهد شد. گرچه سال گذشته نیز شاهد دستاوردهای خوبی از این نمایشگاه بودیم.

عباسی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر شورای ملی زیتون به ترکیه طی پارسال، اطلاع یافتن از رشد فزاینده تکنولوژی تولید زیتون و روغن زیتون است، تصریح کرد: امیدواریم که سال آینده برای شرکت در نمایشگاه زیتون، برنامه‌ریزی گسترده‌تری جهت شرکت تعداد بیشتری از فعالان در نظر گرفته شود. تشکیل فراکسیون زیتون نیز اقدامی بسیار کارآمد در راستای رفع مشکلات تولید زیتون و روغن زیتون کشور، همچنین افزایش سطح تکنولوژی در تولید این محصول است.

رییس شورای ملی زیتون ایران با تاکید بر این‌که برندسازی زیتون منتج به فعال شدن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و اشتغال‌زایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 کارخانه بزرگ صنعتی در استان زنجان فعالیت می‌کنند ولی متاسفانه ما فقط کنسرو و روغن زیتون را می‌شناسیم. در حالی که کشورهای پیشرفته 100 محصول فرآوری شده زیتون وارد بازار می‌کنند.