۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

نگرانی از آینده بازار جهانی زعفران ایران با افزایش غیر واقعی قیمت/ برای تامین سود کشاورز هزینه تولید را کاهش دهید

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
کد خبر: 275288
نگرانی از آینده بازار جهانی زعفران ایران  با افزایش غیر واقعی قیمت/ برای تامین سود کشاورز هزینه تولید را کاهش دهید

عضو شورای ملی زعفران گفت: با دخالت سازمان مرکزی تعاون روستایی قیمت فروش هر کیلوگرم زعفران در بورس به شش میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است، این افزایش قیمت می‌تواند آینده بازار جهانی زعفران ایران را با مخاطره مواجه کند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی حسینی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه افزایش قیمت زعفران بی پشتوانه و برنامه ریزی اتفاق افتاده است، افزود: افزایش قیمت می‌تواند مشتریان به سمت رقبا سوق دهد و ما را از بازار رقابت کنار بزند.

وی قیمت خرید هر کیلو گرم زعفران از کشاورزان توسط تعاون روستایی را پنج میلیون و 300 هزار تومان عنوان کرد.

حسینی ادامه داد: متاسفانه سال‌هاست شاهد اعمال طرح‌های غیر کارشناسی در حوزه‌های مختلف کشاورزی هستیم و این امر تاثیر منفی در تولید و بازار صادراتی این محصولات گذاشته است.

  وی با تاکید بر اینکه بارها نسبت به نتایج رشد غیر منطقی قیمت زعفران با اعمال سیاست غلط خرید تضمینی هشدار داده ایم، اظهار کرد: تعیین قیمت زعفران و تنظیم بازار آن باید توسط کارشناسان حوزه انجام گیرد، در غیر این صورت یا نتیجه نخواهد داد یا نتیجه آن تاثیرات منفی و جبران ناپذیری در بازار محصول دارد.

این عضو شورای ملی زعفران اظهار کرد : از دست رفتن مشتریان در نتیجه افزایش قیمت در نهایت کشاورز، زنجیره فرآوری، فروش و صادرات زعفران را به‌شدت دچار زیان می‌کند.

حسینی  در پایان افزایش بهره وری در واحد سطح و کاهش هزینه تولید را کارشناسی ترین و بهترین راهکار برای کمک به کشاورزان دانست.