۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

آماده کمبود مرغ تا 2ماه آینده باشید/ تفاوت 1300تومانی قیمت مصوب مرغ با قیمت واقعی

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 275259
آماده کمبود مرغ تا 2ماه آینده باشید/ تفاوت 1300تومانی قیمت مصوب مرغ با قیمت واقعی

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران گوشتی ایران گفت: با ادامه مشکل گرانی نهاده‌های دامی، نامتوازن بودن قیمت تمام شده تولید با قیمت مصوب سازمان حمایت و عدم تامین به موقع نهاده‌ها در پی اعتصاب کامیون‌داران باید آماده کمبود مرغ در بازار تا 2 ماه آینده بود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه بیشتر مرغداران دوره پرورش را برای بهره‌مندی از بازار ماه رمضان تنظیم کرده‌اند، افزود: با افزایش قیمت نهاده‌‌های دامی  و مشکلات تامین آن‌‌ها در این روزها ، پیش بینی می‌شود تعدادی زیادی از مرغداران از جوجه‌ریزی برای دوره جدید پرورش خودداری کنند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن دوره پرورش 45 تا 50 روزه در معمول‌ترین حالت، باید منتظر کمبود مرغ در بازار تا 2 ماه آینده بود.

کمالی سروستانی با اشاره به حداکثر قیمت مصوب هفت هزار و 800 تومانی سازمان حمایت برای هر کیلو گرم مرغ، تاکید کرد: این قیمت حداقل یک هزا ر و 300  تومان کمتر از قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ است و تبدیل به عامل بازدارنده دیگر مرغداران برای جوجه ریزی و آغاز دوره پرورش جدید شده است.

وی یادآور شد: مرغداران برای عرضه مرغ در ماه رمضان علاوه بر تامین نهاده‌‌ها با قیمت‌‌های گزاف، جوجه یکروزه را نیز با قیمت سه هزار تا  سه هزار و 100  تومان خریداری کرده‌اند که قیمت تولید را برای آن‌‌ها بالا برده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌‌های مرغداران گوشتی ایران هم اکنون قیمت خرید مرغ زنده از درب مرغداری به کمتر از 4200 تا 4600 تومان رسیده، در حالی که قیمت تمام شده با تامین حاشیه سود برای مرغداران 6400 تومان است.

کمالی سروستانی در پایان قیمت منطقی هر کیلو گرم مرغ برای مصرف کننده با تامین سود مرغداران 9100 تومان عنوان کرد.