۰ نفر

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

پرداخت 40درصد از مطالبات گندمکاران/ مدت زمان پرداخت‌ها مورد رضایت گندمکاران نیست

۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵
کد خبر: 273997
پرداخت 40درصد از مطالبات گندمکاران/ مدت زمان پرداخت‌ها مورد رضایت گندمکاران نیست

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: تا امروز 900 میلیارد تومان از بهای گندم های ثبت سامانه شده که معادل 40 درصد از مطالبات است به حساب گندمکاران واریز شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه 1 میلیون و 400 هزار تن گندم در سامانه خرید گندم ثبت شده است، افزود: بهای میزان گندمی که در سامانه ثبت شده بیش از 1 هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: البته میزان گندمی که کشاورزان به مراکز شرکت غله تحویل داده اند بیش از این است و این رقم تنها مربوط به گندم های است که وارد سامانه خرید گندم شده اند.

ایمانی با بیان اینکه 50 درصد از مطالبات گندمکاران با فاصله زمانی 10 روز پرداخت می‌شود، اضافه کرد: این زمان مربوط به طی مراحل ثبت مشخصات گندمکاران و ارسال لیست به بانک‌ها برای تعیین و پرداخت مطالبات است.

به گفته وی؛ بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ 50 درصد باقی مانده مطالبات نیز 2 ماه بعد از واریز اول پرداخت خواهد شد.

ایمانی با تاکید بر اینکه زمان های تعیین شده برای پرداخت مطالبات مورد رضایت گندمکاران نیست، افزود: کشاورزان نیز مانند سایر اقشار آسیب پذیر جامعه در شرایط اقتصادی نامناسبی به سر می‌برند و افزایش هزینه روزمره زندگی بر آن‌ها تاثیر دو چندان می‌گذارد، به همین دلیل لازم است پرداخت‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران یکی از بزرگترین نگرانی‌های گندمکاران را تکرار تاخیر در پرداخت مطالبات با افزایش میزان خرید عنوان کرد.

ایمانی با یادآوری اینکه مجلس منابع مالی خرید گندم را از بودجه سنواتی پیش بینی کرده است، ابراز امیدواری کرد دولت در تامین اعتبارات تدابیر لازم را بیندیشد و گندمکاران را در شرایط بدتر اقتصادی قرار ندهد.