۰ نفر

رییس سازمان چای کشور مطرح کرد:

نگرانی نسبت به تبدیل باغ‌های چای به واحد مسکونی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 271189
نگرانی نسبت به تبدیل باغ‌های چای به واحد مسکونی

رییس سازمان چای گفت: یکی از دغدغه‌های این سازمان کاهش سطح زیرکشت باغات چای است، چراکه طرح‌های هادی به باغات چای ضربه می‌زند و چایکار ترجیح می‌دهد باغش را که در طرح قرار گرفته، به واحد مسکونی تبدیل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان امروز در جلسه نشست مجمع نماینگان گیلان با مدیران جهاد کشاورزی استان گفت: در کشور ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که در ۲۱ هکتار آن به طور مستمر تولید برگ سبز چای انجام می‌شود.

وی افزود: امسال سرمای اواخر فروردین موجب کاهش تولید برگ سبز چای شده است. اما به دلیل کاهش تراکم، شاهد افزایش کیفیت برگ سبز چای هستیم.

روزبهان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از تولید ایرانی توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این عنوان مسئولیت‌های مدیران را در استان در حمایت از تولید محصولات کشاورزی دو چندان می‌کند.

وی گفت: کوچک بودن باغات چایکاری از سوی صاحبان باغات چای موجب شده است که در مجموع چایکاران از درآمد مناسبی برای گذراندن معیشت خود برخوردار نباشند.

روزبهان با اشاره به اینکه از نظر تولید در جهان در رتبه پانزدهم و از نظر مصرف چای رتبه ۱۲ جهان از آن کشور ماست، خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد باغات چای کشور در گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران است.