۰ نفر

در راستای رونق اشتغال و معیشت مردم صورت گرفت؛

اختصاص ۱۵میلیارد تومان برای طرح احیای نخیلات شادگان در بودجه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 270892
اختصاص ۱۵میلیارد تومان برای طرح احیای نخیلات شادگان در بودجه

معاون رئیس جمهور گفت: احیاء نخیلات شادگان در راستای رونق اشتغال و معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد باقر نوبخت در بازدید از نخیلات بخش خنافره شادگان، با تأکید بر ضرورت احیای نخیلات، اظهار کرد: نخیلات از حوزه آبریز کارون و جراحی استفاده می‌کردند اما با کاهش دبی این رودخانه‌های، بخش زیادی از نخیلات خشک شدند.

وی با اشاره به بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی، عنوان کرد: طرحی وجود دارد که کانال آبرسانی به کانون ریزگردها را تا نهر منصوره و از آنجا به جراحی متصل کنیم تا آب به این مناطق برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار هکتار از نخیلات شادگان، مشکل آب دارد، افزود: احیای این نخیلات در راستای رونق اشتغال، تولید و معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پاداش احسان، جز احسان نیست، گفت: این مردم را به دلیل وفاداری، مرزداری و مقاومت‌شان در طول تاریخ به ویژه دوران دفاع مقدس همواره تکریم می‌کنیم اما وقت جبران است.

وی گفت: در بودجه سال جاری معادل ۱۵ میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح احیای نخیلات شادگان منظور شده است و با توجه به اهمیت موضوع می‌توان از ماده‌های ۱۰ و ۱۲ و از اعتبارات ویژه بهره ببریم.