۰ نفر

توزیع گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 269439
توزیع گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مردم نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در بازار نباشند، چرا که این محصولات به وفور با نرخ مصوب دولتی در بازار در دسترس است و به محض کمبود، از محل ذخایر استراتژیک آن را روانه بازار می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمید ورناصری در مورد آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهایی همچون گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این کالاها اکنون روند قیمتی بسیار مناسبی برای مصرف‌کنندگان در بازار دارد و تنش خاصی در بازار گوشت قرمز، مرغ و یا تخم‌مرغ نداریم.  

وی اضافه کرد: هر چند شرایط قیمتی اکنون به گونه‌ای است که شاید برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند، در همین راستا دستورالعمل خرید را برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ انجام داده‌ایم و از آنجایی که قیمت مرغ توزیعی در بازار نسبت به قیمت تمام شده مناسب است، توزیع خاصی در این حوزه نداریم. 

وی به قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و گفت:‌ هر کیلوگرم مرغ تازه 7 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد، ولی در کنار این موضوع، هر کجا که ستاد تنظیم بازار اعلام کند، شرکت پشتیبانی امور دام برای توزیع و تأمین کالاها اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

وی همچنین به توزیع گوشت قرمز تازه گوسفندی هم اشاره‌ای کرد و افزود: واردات گوشت قرمز گوسفندی تازه به صورت روزانه از کشورهای استرالیا و آسیای میانه در حال انجام است که قیمت مخلوط شقه هر کیلوگرم 33 هزار تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین تره‌بار انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام همچنین گفت: در زمینه گوشت منجمد گوساله محدودیتی نداریم و از ذخیره خوبی در این حوزه برخورداریم که هر کیلوگرم گوشت منجمد گوساله وارداتی 23 هزار تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. 

به گفته ورناصری با توجه به وفور توزیع تخم‌مرغ از محل تولید داخل نیازی به اجرای طرح قبلی نیست و هم‌اکنون هر کیلوگرم تخم‌مرغ در بازار 5 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود. 

هرساله شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار ماه مبارک به دلیل افزایش تقاضا طرح‌های ویژه‌ای را برای توزیع گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ را در بازار به اجرا می‌گذارد که امسال با توجه به وفور کالا و عرضه محصولات اساسی به نرخ مصوب از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای این طرح ادامه دارد.