۰ نفر

شرکت‌ها پاسخگوی افزایش قیمت خودسرانه لبنیات باشند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 268624
شرکت‌ها پاسخگوی افزایش قیمت خودسرانه لبنیات باشند

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه سازمان حمایت بررسی قیمت شیر خام و قیمت محصولات لبنی را به پایان رسانده است، گفت: مقرر شده در نخستین جلسه تنظیم بازار قیمت‌ها مشخص شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، صنایع لبنی از جمله صنایعی است که از ماه‌های گذشته درخواست افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت اعلام کرده بودند و سخت به دنبال افزایش قیمت بودند و طبق وعده‌ای که این سازمان به آن‌ها داده بود مقرر شد این سازمان پس از بررسی دفاتر این شرکت‌ها درباره افزایش یا ثابت ماندن قیمت‌ها تصمیم گیری کرده و درباره آن اطلاع رسانی کند.

اما با گذشت مدت زمان طولانی از ارائه درخواست شرکت‌های لبنی اما، خبری از افزایش قیمت‌ها از سوی این سازمان نشد و برخی از صنایع لبنی در ابتدای هفته اقدام به افزایش خودسرانه محصولات خود کردند.

در همین رابطه رضا باکری  درباره قیمت محصولات لبنی اظهار کرد: سازمان حمایت بررسی قیمت شیر خام و قیمت محصولات لبنی را به پایان رسانده و با ارجاع به ستاد تنظیم بازار مقرر شده در جلسه این ستاد نهایی شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی این بررسی اعلام و قیمت‌ها اعلام می‌شود، افزود: مقرر شده در نخستین جلسه تنظیم بازار که احتمالا هفته آینده خواهد بود قیمت‌ها مشخص شود.

وی درباره افزایش قیمت خودسرانه برخی از محصولات لبنی گفت: ما در انجمن به طور سیستماتیک و اساسی مباحث را پیگیری می‌کنیم و شرکت‌هایی که اقدام به افزایش قیمت کردند باید خودشان پاسخگو باشند. باکری تاکید: انجمن برای افزایش قیمت‌ها از طریق سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اقدام و پیگیری می‌کند.