۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت محصولات لبنی در غفلت سازمان حمایت +سند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 267793
افزایش قیمت محصولات لبنی در غفلت سازمان حمایت +سند

در حالی که پایگاه اطلاع رسانی قیمت و کالای سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده درحال به روزرسانی قیمت مصوب لبنیات است تعدادی از شرکت‌های لبنی پیش دستی کرده و قیمت برخی از محصولات خود را افزایش داده اند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ بررسی میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین نشان می‌دهد کارخانه‌های لبنی افزایش قیمت‌ها را از شیر آغاز کرده اند و هم اکنون این محصول 400 تا حدود 800 تومان گران‌تر فروخته می‌شود.

اقدام سازمان حمایت برای به روزرسانی قیمت لبنیات و پیش دستی کارخانه‌های لبنی برای افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاده که قیمت مصوب خرید شیر خام از تولیدکنندگان از سال 93 بدون تغییر مانده است.

در همین راستا احمد مقدسی،رییس انجمن صنفی گاوداران، در گفت و گو با اقتصادآنلاین معتقد است اولین بار نیست که شرکت‌های لبنی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات لبنی کرده اند و تخلفاتی از این دست بارها دیده شده است.

وی افزایش قیمت لبنیات را به زیان تولیدکننده و مصرف کننده دانست.

مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو گرم شیرخام با افزایش هزینه‌های تولید را یک هزار و 619 تومان عنوان کرد.

به گفته رییس انجمن صنفی گاوداران؛ درخواست افزایش قیمت خرید شیرخام از تولیدکنندگان به ستاد تنظیم بازار ارائه شده اما، هنوز هیچ تصمیمی در اینباره گرفته نشده است.

مقدسی با اشاره به افزایش قیمت دو نهاده سویا و ذرت، اظهار کرد: جهش قیمت این نهاده‌ها بر قیمت سایر نهاده تاثیر گذاشته و افزایش قیمت آن‌ها را به همراه داشته است.

قیمت شیر

قیمت شیر