۰ نفر

رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور خبر داد:

عرضه زعفران خریداری شده به واحدهای اصولی فرآوری، بسته‌بندی ‌ و صادراتی/ سال زراعی بعد خرید توافقی زعفران با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 267593
عرضه زعفران خریداری شده به واحدهای اصولی فرآوری، بسته‌بندی ‌ و صادراتی/ سال زراعی بعد خرید توافقی زعفران با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود

رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور از عرضه زعفران خریداری شده توسط این سازمان به واحدهای اصولی فرآوری ، بسته بندی ‌ و صادراتی زعفران در قالب طرح حمایتی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی اوسط هاشمی در دیدار با رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این سازمان به اهداف اصلی خود در تنظیم بازار زعفران دست یافته است، افزود: تعیین کف قیمت مناسب برای زعفران در راستای حمایت از کشاورزان بخش کشاورزی محقق گردیده و طی روزهای آینده بخش عمده ای از زعفران خریداری شده از طریق بورس کالا و با اولویت فروش به واحدهای سرمایه گذار در این بخش به فروش خواهد رسید.

وی ادامه داد: کشور ما تولید کننده بیش از 90 درصد این محصول ارزشمند است اما متاسفانه طی سالیان متمادی فعالیت خاصی به منظور تحول در  زمینه تولید در این محصول صورت نگرفته است.

هاشمی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتقاء جایگاه زعفران ایرانی در بازار جهانی، ادامه داد: در راستای ارتقاء جایگاه زعفران ایرانی در بازار جهانی، موقعیت بین المللی زعفران ایران باید متحول شود و منافع کشور در زمینه این محصول استثنایی و با مزیت های بالا تأمین گردد.

هاشمی افزود: ما قدر شناس زحمتکشان این عرصه که همواره علی رغم وجود مشکلات متعدد به فعالیت در بخش های مختلف از تولید گرفته تا فراوری و بسته بندی پرداخته اند هستیم و از سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش حمایت می کنیم.

وی همچنین خواستار تولید ارگانیک زعفران با اخذ گواهینامه معتبر را در  جهت سودآوری و موفقیت های بیشتر بازارهای جهانی شد.

با افزایش ارزش افزوده سود تولیدکنندگان حداقل دو تا سه برابر می‌شود

در ادامه علی شریعتی مقدم، رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بر ضرورت حمایت همه جانبه از زعفرانکاران تأکید کرد و افزود:  برنامه ریزی برای تولید بهداشتی با بالاترین کیفیت و راندمان و همچنین توجه به اتوماسیون می تواند ارزش افزوده بیشتر و سود حداقل دو تا سه برابری برای تولید کنندکان را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اختصاص منابع مالی و ارایه کمک های بلاعوض وزارت جهاد کشاورزی در زمینه گسترش  آبیاری های نوین در محصول زعفران ضروری و فوری است .

شریعتی مقدم همچنین اصلاح و تحول روش های زراعی از انتخاب پیاز تا خشک کردن زعفران ، توسعه بازار مصرف و تولیدات جانبی و بخصوص معرفی گسترده تر زعفران ایران در بازارهای جهانی قدیم و جدید را نیز در توسعه صنعت زعفران پر اهمیت دانست .   

رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی همچنین بر اخذ گواهی نامه معتبر ارگانیک برای زعفران که با قیمت سی تا پنجاه درصد بالاتر خریداری می شود نیز  تاکید کرد.

ریاست سازمان تعاونی روستایی کشور و رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در این دیدار به فروش زعفران خریداری شده توسط دولت به واحدهای فرآوری و بسته بندی اصولی زعفران در راستای اجرای طرح حمایتی از زعفرانکاران و با هدف پیشگیری از فعالیت های ناسالم واسطه گری و نوسانات مضر بازار طی روزهای آتی اشاره کرده و اظهار امیدواری کردند در سال زراعی بعد خرید توافقی با همکاری بخش خصوصی به نحو مؤثرتر و بهتری انجام پذیرد.