۰ نفر

اقتصادآنلاین خبر می‌دهد:

آغاز انعقاد قرارداد سازمان چای کشور با کارخانه‌های چای/ بلاتکلیفی در قیمت و قدرالسهم!

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 266865
آغاز انعقاد قرارداد سازمان چای کشور با کارخانه‌های چای/ بلاتکلیفی در قیمت و قدرالسهم!

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال، گفت: انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای شمال برای خرید برگ سبز آغاز شده اما، همچنان قیمت خرید و قدرالسهم کارخانه‌ها برای سال جدید مشخص نشده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمد صادق حسنی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه هر چه زودتر باید قیمت خرید برگ سبز چای تعیین شود، افزود: کارخانه‌های چای برای دریافت برگ سبز از کشاورزان ملزم به امضای قرارداد با سازمان چای کشور هستند در حالی هنوز شرایط جدید تنظیم قراردادها در سالجاری تعیین نشده است. 

وی یادآور شد: شورای اقتصاد سال گذشته قدرالسهم کارخانه‌های چای را با 2 درصد افزایش 40 درصد و سازمان چای کشور را 60 درصد اعلام کرد.

به گفته حسنی؛ میزان قدر السهم تعیین شده مورد قبول و رضایت کارخانه‌ها بود و آن‌ها امیدوارند در سالجاری بدون تغییر بماند.

وی تعداد کارخانه‌های که تا امروز با سازمان چای قرار داد امضاء کردند را 80 واحد عنوان کرد و افزود: 150 کارخانه چای برای انعقاد قرار داد با سازمان چای کشور اعلام آمادگی کردند که روند امضاء قرارداد با آن‌ها ادامه دارد.

حسنی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعیین نشدن قیمت خرید برگ سبز چای پرداخت مطالبات چایکاران چگونه خواهد بود، گفت: معمولا در پانزدهم و سی ام هر ماه لیست کشاورزانی که برگ سبز چای تحویل داده اند تعیین می‌شود و کارخانه‌ها 35 روز پس از آن فرصت دارند تا پرداخت مطالبات را انجام دهند، بر همین اساس اولین پرداخت 20 خرداد خواهد بود که امیدوارم تا آن زمان قیمت‌ها اعلام شود.

وی تاکید کرد: اگر قیمت‌های خرید برگ سبز چای تا زمان عنوان شده تعیین نشود احتمالا پرداخت مطالبات به صورت الحساب انجام می‌شود.

حسنی در پایان خواستار اعلام هر چه سریعتر قیمت خرید برگ سبز چای برای روشن شدن تکلیف کشاورزان و کارخانه‌های چای و همچنین حمایت مسئولین از تولید داخل با مصرف چای داخلی در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، سطح زیر کشت باغ‌های چای در دو استان گیلان و مازندران  25 هزار هکتار است و چین اول چای از این باغ‌ها معمولا از اوایل اردیبهشت هر سال آغاز می‌شود.