۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

تولید تخم مرغ از مرز ۲هزار تن گذشت/ بی‌نیاز از واردات هستیم

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 266611
تولید تخم مرغ از مرز ۲هزار تن گذشت/ بی‌نیاز از واردات هستیم

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران، گفت: با کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان میزان تولید تخم مرغ در کشور از مرز ۲ هزار تن عبور کرده است و هم اکنون بی نیاز از واردات هستیم.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین میزان تولید تخم مرغ پیش از تشدید شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور را دو هزار و 600 تن روزانه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه هنوز میزان تولید به پیش از تشدید شیوع بیماری نرسیده است اما، کفاف نیاز داخل را می دهد.

وی با تاکید بر اینکه اعلام ضوابط واردات و تعیین تعرفه ورودی تخم مرغ به معنی واردات نیست، اظهار کرد: هر ساله این ضوابط و تعرفه ها تعیین می شود تا در زمان لزوم استفاده گردد امسال نیز این ضوابط و تعرفه ها تعیین شد و به معنی ادامه واردات نیست.

طلاکش اضافه کرد: در سال 97 تغییری در ضوابط و تعرفه ورودی تخم مرغ  اتفاق نیفتاده و تعرفه مانند سال گذشته 5 درصد تعیین شده است.

وی با یادآوری اینکه مدیریت بازار محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی واردات تخم مرغ را متوقف کرده و تا زمانی این وازرتخانه اجازه ندهد و کارگروه تنظیم بازار آن را تصویب نکند واردات اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران هم اکنون تخم مرغ بازار آرامی را تجربه می کند و قیمت این محصول متعادل است.

طلاکش قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری را 5600تومان عنوان کرد.