۰ نفر

سندیکای کارخانجات چای شمال خطاب به معاون اول رییس جمهور نامه نوشتند؛

نگرانی تولیدگنندگان چای از فروش نرفتن به موقع محصول

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۱
کد خبر: 265830
نگرانی تولیدگنندگان چای از فروش نرفتن به موقع محصول

ابتدای مرداد سال 96 وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری درخواست کرد، دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری چای مصرفی خود را از کارخانه‌های تولیدکننده داخلی تأمین کنند. اما، حالا پس از گذشت 8 ماه از این درخواست که همسو با شعار سال 97 " حمایت از کالای ایرانی" مقام معظم رهبری نیز است و هدفی جز حمایت از تولید داخل ندارد اسحاق جهانگیری پاسخی به آن نداده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود حجتی در این نامه با اشاره به اینکه چای ایرانی به‌دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی، سالم‌ترین چای جهان محسوب می‌شود، گفته است: تداوم تولید این محصول که در سال‌های اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید از رونق و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، ضمن حفظ اشتغال و تأمین معیشت کشاورزان می‌تواند بخش مهمی از مصارف مردم را تأمین کند. وزیر جهاد کشاورزی در ادامه، آمادگی سازمان چای کشور را برای همراهی و مشاوره در زمینه تأمین چای مصرفی دستگاه‌های اجرایی از طریق سندیکای کارخانه‌های چای‌سازی اعلام کرده است. اما، همچنان پس از گذشته ماه ها از درخواست وزیر و با وجود نامگذاری امسال به نام" حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری این درخواست همچنان بی پاسخ مانده است. تاخیر در پاسخ به نامه وزیر جهاد کشاورزی موجب شد که سندیکای کارخانه های چای شمال دست به کار شود و نامه ای به معاون اول رییس جمهور ارسال کند تا شاید پاسخی به این درخواست داده شود.

در بخشی از این نامه آمده است:

با التفات به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال " حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری و مصرف تولیدات داخلی صراحتا و به جد تجویز و توصیه گردیده، پیگیری پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی بسیار مناسب و کارگشا خواهد بود و به همین لحاظ استدعا دارد دستورات موثر در ضرورت استفاده از ارگان های عمومی از چای تولیدی کشور در سال جاری به صورتی که صلاح می دانید صادر و در نتیجه دادن این امر مهم ملی همانطور که در همه عرصه ها کوشا هستید کماکان پرچمدار و پیشتاز باشید.

نامه